BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megjelent az M3-as metró felújítására vonatkozó pályázat

Kiírta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az M3-as metró déli és középső szakaszának felújítására vonatkozó közbeszerzési pályázatot, amelyre március 6-ig lehet ajánlatot benyújtani.

Kiírta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az M3-as metró déli és középső szakaszának felújítására vonatkozó közbeszerzési pályázatot – derül ki az Európai Unió hivatalos közbeszerzési lapjából, a TED-ből. Az egyik pályázat a Kőbánya-Kispest – Népliget állomások közötti, míg a másik a Nagyvárad tér – Lehel tér közötti szakaszra vonatkozik. A pályázók mindkét esetben március 6-ig adhatják be ajánlatukat.

Tarlós István, főpolgármester korábban azt mondta, hogy az év közepén köthetik meg a szerződést a győztessel.

A déli szakasznál a megrendelő a munkaterületet a szerződés hatálybalépését követő 45 napon belül adja át. A teljesítési határidő pedig a munkaterület átadásától számított 15. hónap utolsó napja. A középső szakaszra vonatkozóan csak annyi szerepel a kiírásban, hogy a szerződéses időtartama 38 hónap.

A győztesnek építészeti, szerkezetépítési és szigetelési javításokat kell majd végeznie az elnyert szakaszon, illetve mozgólépcsőket és lifteket kell beépítenie. (Az nem szerepel a felhívásban, hogy ezek beépítését mely állomásoknál várják el a nyertestől). Mindezek mellett az épületgépészeti és különleges gépészeti berendezések felújítása is a győztes feladati között szerepel, az áramellátási rendszerek cseréjén túl a felszíni közműkiváltási és építési munkák is várnak a pályázat győztesére.

Az ajánlatkérő kifejezett elvárása, hogy az egyes műszaki rendszerek egységesek legyenek a közbeszerzés tárgyát képező vonalszakasz állomásain. Az egységes gyártmányú vagy akár típusú berendezések, rendszerek telepítése több szempontból elengedhetetlen. Jelentősen csökkenti az üzemeltetési költségeket (például kevesebb pótalkatrészfajtát kell raktáron tartani), a hibajavítások idejét, a berendezések karbantartásához szükséges céleszközök és célszerszámok mennyiségét.

Jelentősen leegyszerűsíti az üzemeltető, karbantartó személyzet munkaszervezését, mivel adott gyártmányra, típusra kioktatott dolgozó bármely állomáson tud munkát végezni. Cél továbbá az is, hogy külső képüket tekintve a metróvonal állomásai minél inkább egységes arculatot és anyaghasználatot mutassanak. Mindkét szempont esetén az, hogy a közbeszerzési eljárásban ajánlatkérő köteles elfogadni az egyenértékű műszaki megoldásokat, termékeket, a fenti célok elérését a részajánlat-tétel kizárja.

Az elbírálás során az ár lesz a legmeghatározóbb. Ez azért is fontos, mert a korábbi két pályázat épp azért lett eredménytelen, mert az említett szakaszokra mindkét esetben irreálisan magas összegű ajánlatok érkeztek. Ezért kellett egy újabb tendert kiírni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.