BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Népszerűek a külföldi online piacterek

Az internetes vásárlók 71 százaléka vásárolt már anyaországán kívüli kereskedőtől az UPS összeurópai felmérése szerint. Leginkább az online piactereken keresnek árut a jobb árak és speciális termékek után kutatva.

Tízből hét e-vásárló rendelt már terméket külföldi kiskereskedőtől, ennek két fő oka a jobb árakban, illetve a speciális keresett termékben vagy márkában keresendő. A UPS friss összeurópai „Pulse of the Online Shopper” kutatása szerint ez a kereskedők számára nem csupán komoly lehetőséget jelent, de egyben azt is, hogy személyre szabott szolgáltatásaik széles körével meg is kell felelniük az online vásárlók elvárásainak.

Forrás: Shutterstock

A kutatás szerint a külföldi kereskedő kiválasztásánál a vásárlók leginkább a biztonságos fizetést (75 százalék), valamint a megrendelés egyértelműen feltüntetett összköltségét, ideértve a vámokat és egyéb adóterheket is (72 százalék) veszik figyelembe. Ezek mellett további fontos szempont a visszárukezelés (63 százalék) és a vásárló saját valutájában közölt árak (63 százalék) és a kézbesítés gyorsasága (62 százalék) is.

Az internetnek hála a vásárlás mára valóban globális tevékenységgé vált, így a kereskedők világszerte értékesíthetik termékeiket. Kutatásunk azt mutatja, hogy az európai e-vásárlók közel kétharmada rendelt már anyaországán kívülről terméket, ami a kereskedők számára méretüktől függetlenül komoly lehetőséget jelent bevételeik növelésére

– mondta el Abhijit Saha, a UPS Europe alelnöke.

A UPS kutatásából az is kiderült, hogy majdnem minden európai e-vásárló (96 százalék) szokott online piactereken vásárolni. A vásárlók 67 százaléka szerint az egyik fő ok, amiért a piactereket választják egyedi kereskedők helyett, hogy így jobb ár érhető el, 43 százalék pedig úgy látja, hogy ily módon valamennyi termékkategóriában szélesebb választékot találnak.

Az európai online vásárlók több mint fele (52 százalék) fontosnak tartja a különböző felajánlott szállítási lehetőségeket a termékek keresése és kiválasztása során, 75 százalékuknak fontos az ingyenes visszaküldési lehetőség is. Emellett 63 százalék megfontolásra érdemesnek találja az alternatív kiszállítási pontok választását, amennyiben azok széles időintervallumban elérhetők, és olcsóbb opciót jelentenek, mint az lakóhelyükre történő kiszállítás.

A kereskedőknek „mobilabban” kell gondolkodniuk, hiszen az okostelefonon keresztül leadott rendelések jól érzékelhető trendet jelentenek. A kutatás tanúsága szerint az okostelefon-felhasználók 43 százaléka vásárolt már készülékéről. A vásárlók ezen kívül is számos vásárláshoz kapcsolódó tevékenységhez használják mobileszközeiket. Egyebek mellett 78 százalék az üzletek, vagy az üzletekkel kapcsolatos információk megtalálásához, szintén 78 százalék a rendelések nyomon követéséhez, és 75 százalék az árak összehasonlításához is igénybe veszi a mobilját.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.