Rendkívüli, több mint 21 százalékos forgalomnövekedéssel indította az évet a januárban is nyitva tartó kilenc budapesti fürdő – tudta meg a Világgazdaság. Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. értékesítési és marketingigazgatója megkeresésünkre elmondta: a társaság egységeiben az év első hónapjában 10–40 százalék közötti mértékben nőtt a vendégforgalom, a legnagyobb felívelést a Paskálból jelezték. Minden bizonnyal a budapesti turizmus további szárnyalására utal az újabb rekordokat sejtető start, például a külföldiek körében mindig is népszerű Széchenyi fürdő forgalma csaknem 20 százalékkal haladta meg az előző év kezdetét.
A magyarországi fürdők 2017-es forgalmának összesítése még nem készült el, a BGYH Zrt. is csak előzetes adatot publikált. Eszerint tavaly 13 milliárd forintot meghaladó bevétel lehetett. Mindez a csaknem 4,2 millió vendégnek köszönhető
4 százalékos – a Dagály fürdő bezárását figyelembe véve még nagyobb, a nyitva tartó egységekben összességében 13 százalékos – forgalomnövekedést jelent. A látogatószám emelkedése nem pusztán a jó időjárás következménye, a folyamatos fürdőfejlesztések is nagy szerepet játszanak benne.
Az egyre népszerűbb fürdőzéshez a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Téli feltöltődés című, lassan finiselő, január közepén indult kampánya is kedvet csinál. Hegyi Ákos, a Magyar Fürdőszövetség főtitkára egyelőre nem akart a jövő hét végén záruló kampányidőszakról részeredményeket közölni. Azt viszont megtudtuk, hogy az MTÜ akcióját követően új, saját kampányt indítanak, amelyhez nyolcvan gyógy- és termálvizes fürdő csatlakozására számítanak országszerte. Az intenzív reklámmal megtámogatni tervezett figyelemfelhívás célja tudatosítani a potenciális vendégkörben, hogy érdemes kihasználni az évente kétszer 15 napos, állami társfinanszírozással igényelhető gyógykezelések lehetőségét.
A január közepétől március közepéig tartó fürdőhelyi holtszezonban a létesítmények üzemeltetői a tudatosító kampánnyal akarják az állóvizet felkavarni. Mint Hegyi Ákos hangsúlyozta, a jó masszőrt évente 365 napon át kell megtartani, de a gyógy- és termálvizes medencéket is folyamatosan üzemeltetni kell. A cél azonban a kölcsönös érdek mentén az egészségmegőrzés fontosságának hangsúlyozása, és a hazai gyógyvizes helyek további népszerűsítése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.