BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőtt a vendéghullám a budapesti fürdőkben

Rendkívüli, több mint 21 százalékos forgalomnövekedéssel indította az évet a januárban is nyitva tartó kilenc budapesti fürdő – tudta meg a Világgazdaság .

Rendkívüli, több mint 21 százalékos forgalomnövekedéssel indította az évet a januárban is nyitva tartó kilenc budapesti fürdő – tudta meg a Világgazdaság. Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. értékesítési és marketingigazgatója megkeresésünkre elmondta: a társaság egységeiben az év első hónapjában 10–40 százalék közötti mértékben nőtt a vendégforgalom, a legnagyobb felívelést a Paskálból jelezték. Minden bizonnyal a budapesti turizmus további szárnyalására utal az újabb rekordokat sejtető start, például a külföldiek körében mindig is népszerű Széchenyi fürdő forgalma csaknem 20 százalékkal haladta meg az előző év kezdetét.

A Paskál 1,4 milliárdos fejlesztése forgalomnövekedési rekordot hozott
Forrás: MTI | Fotó: Illyés Tibor

A magyarországi fürdők 2017-es forgalmának összesítése még nem készült el, a BGYH Zrt. is csak előzetes adatot publikált. Eszerint tavaly 13 milliárd forintot meghaladó bevétel lehetett. Mindez a csaknem 4,2 millió vendégnek köszönhető

4 százalékos – a Dagály fürdő bezárását figyelembe véve még nagyobb, a nyitva tartó egységekben összességében 13 százalékos – forgalomnövekedést jelent. A látogatószám emelkedése nem pusztán a jó időjárás következménye, a folyamatos fürdőfejlesztések is nagy szerepet játszanak benne.

Az egyre népszerűbb fürdőzéshez a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Téli feltöltődés című, lassan finiselő, január közepén indult kampánya is kedvet csinál. Hegyi Ákos, a Magyar Fürdőszövetség főtitkára egyelőre nem akart a jövő hét végén záruló kampányidőszakról részeredményeket közölni. Azt viszont megtudtuk, hogy az MTÜ akcióját követően új, saját kampányt indítanak, amelyhez nyolcvan gyógy- és termálvizes fürdő csatlakozására számítanak országszerte. Az intenzív reklámmal megtámogatni tervezett figyelemfelhívás célja tudatosítani a potenciális vendégkörben, hogy érdemes kihasználni az évente kétszer 15 napos, állami társfinanszírozással igényelhető gyógykezelések lehetőségét.

A január közepétől március közepéig tartó fürdőhelyi holtszezonban a létesítmények üzemeltetői a tudatosító kampánnyal akarják az állóvizet felkavarni. Mint Hegyi Ákos hangsúlyozta, a jó masszőrt évente 365 napon át kell megtartani, de a gyógy- és termálvizes medencéket is folyamatosan üzemeltetni kell. A cél azonban a kölcsönös érdek mentén az egészségmegőrzés fontosságának hangsúlyozása, és a hazai gyógyvizes helyek további népszerűsítése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.