Tavaly novemberig 726,3 ezer vendégéjszakát töltöttek a magyarok Németországban, ami 8,9 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest – közölte tegnap Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) képviselet-vezetője. Mint mondta, honfitársaink 2006 óta 65,5 százalékkal többször szálltak meg a szövetségi köztársaság területén. A magyar utazók legkedveltebb úti célja 14 százalékos részesedéssel továbbra is Ausztria, közvetlenül utána jön Németország (13 százalék), Románia (11), Olaszország és Horvátország (9-9).
A DZT adatai szerint a magyar utazók évente összesen csaknem 636 ezerszer keresik fel Németországot, az esetek 34 százalékában üdülni mennek, 29 százalékban üzleti ügyeket intézni; a fennmaradó 37 százalék az egyéb kategória, mint például rokonlátogatás vagy átutazás. Bajorország a legnépszerűbb úti célpont (33,4 százalék), amelyet Baden-Württemberg (19,7), illetve Észak-Rajna–Vesztfália (10,9) követ.
A legkedveltebb városok külön versenyében Berlin az éllovas 55,9 ezer vendégéjszakával, megelőzve Münchent (49,2 ezer), Frankfurtot (21,4) és Hamburgot (15,6).
Czeiszing Miklós kiemelte, hogy Németország az egymást követő hetedik évben végzett a második helyen az európaiak legkedveltebb célpiacai között: Spanyolország mögött és Franciaország előtt őrzi a pozícióját. Tavaly októberig 72,4 millió vendégéjszakát regisztrált globálisan a német turizmus, ami 3,4 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest.
A képviselet-vezető elmondta, hogy a Német Turisztikai Hivatal idei kiemelt témája a gasztronómia. Támpontként szolgálhat, hogy az ország több mint háromszáz Michelin-csillagos étteremmel büszkélkedhet, de a tizenhárom bortermelő régió és az ezerháromszáz német sörfőzde is várhatóan hangsúlyos eleme lesz a kampánynak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.