A tavalyi sikerekre való tekintettel, valamint a vállalatok visszajelzései alapján a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) február elején másodszor szervezte meg a Masters of Business Budapest elnevezésű szakmai rendezvényt. A tavalyi évhez hasonlóan csaknem ötven kereskedőház vezetője és mintegy százötven cég képviselője – ezek közül tizenöt határon túli magyar vállalkozás Erdélyből, a Felvidékről és a Vajdaságból – több száz célzott személyes üzleti tárgyalást folytatott egymással. A cégvezetők feltérképezhettek újabb célpiacokat, megismerhettek konkrét üzleti lehetőségeket, egyúttal bővíthették nemzetközi kapcsolatrendszerüket.
Az MNKH célja a magyar vállalkozások exportképességének fejlesztése, valamint a lehetőség megteremtése az exportsikerek eléréséhez. Ennek a törekvésnek fontos pillére a versenyképes magyar cégek folyamatos kiajánlása a nemzetközi piacokra, valamint konkrét üzleti tárgyalások megszervezése és megvalósítása.
A Masters of Business Budapest újdonsága, hogy a kereskedőházak meghívásával Magyarországra hozzák a külpiaci üzleti lehetőségeket és potenciális exportpartnereket a magyar vállalkozásoknak, akik így időt, energiát és pénzt takaríthatnak meg.
A rendezvényen a hazai vállalkozások jelentős része a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, az egészségipar, a gépipar, a környezetipar és az informatika területéről érkezett, míg a határon túli magyar vállalkozások elsősorban az agrárgazdaság, az élelmiszeripar, az építőipar és az egészségipar területéről.
A Masters of Business Budapestnek köszönhetően három különböző országból érkeztek konkrét megkeresések – mondta a Világgazdaságnak Boros László, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója, hozzátéve, hogy már zajlanak az egyeztetések annak érdekében, hogy ezeken a piacokon is meg tudjanak jelenni termékeikkel. A cég benzinmotoros oktató- és sportrepülőket gyárt és forgalmaz. A Kereskedőház a sikeres külpiaci megjelenésben segíti a vállalkozást.
Az MNKH szakértője elmondja, hogy milyen kapcsolatokkal rendelkeznek az adott külpiacon, ott milyen cégek vannak, kiket érdemes megkeresni ezzel a termékportfólióval – mondta a vezérigazgató. Már az egyeztetések végén járnak, most jelölik ki az irányt, hogy merre induljanak el. „A Kereskedőház segít megtalálni a releváns célpiacokat, és kinyitja az ajtókat egy-egy országot, régiót tekintve” – mondta Boros László.
Egy másik magyar vállalkozás, az InnovaSter-Trade Kft. képviselője is elégedetten nyilatkozott a rendezvény után. Nagyváradi László, a cég kereskedelmi igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a Kereskedőház abban tud nekik segíteni, hogy olyan távoli piacokon is sikeresen megjelenhessenek, ahová máshogy nem jutnának el. Az InnovaSter-Trade főként egyedi gyártású, konzervgyárakban használatos sterilizáló berendezéseket gyárt – ezek a nagy méretű gépek közel 150 tonnát nyomnak, áruk pedig egymillió eurónál kezdődik. Alapesetben egy-egy projekt lefutása két-három évig tart – tette hozzá a kereskedelmi igazgató.
Nagyváradi László kiemelte: az MNKH szakemberei, valamint a külgazdasági attasék abban segítik a munkájukat, hogy megszűrik a szóba jöhető üzleti partnereket.
Ebben a termékszegmensben százból tíz lehet potenciális partner, amelyek közül általában egy céggel lesz üzletkötés. A Kereskedőház ebben tud segíteni, hogy ezt a kilencvenet megszűri nekünk
– tette hozzá. A kereskedelmi igazgató azzal már elégedett lenne, ha három év alatt egy berendezést el tudnának adni az MNKH segítségével, ugyanis „ebben az ágazatban nagyon alacsony a megvalósulási érték, drága berendezést gyártunk, kevés cégnek éri meg, kevés cég engedheti ezt meg magának”.
Kun Gábor, a Kereskedőház vezérigazgató-helyettese (képünkön) beszédében hangsúlyozta, hogy az idei Masters of Business Budapesten elsősorban azoknak a cégvezetőknek adtak lehetőséget kétoldalú üzleti tárgyalások lefolytatására, akik az MNKH közreműködésével már sikeres ügyleteket zártak. Kiemelt figyelmet fordítottak arra is, mint mondta, hogy a Kárpát-medencei térségből is érkezzenek magyar vállalkozók.
A magyar vállalkozások számára 2017-ben háromszor több sikeres exportügyletet generáltunk, és ezen ügyletek értéke hatszor akkora volt, mint 2016-ban. Mindezen számok is azt mutatják, hogy a B2B-találkozók tárgyalásainak még célzottabb szakmai előkészítése több sikerrel jár az MNKH partnerei számára
– hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes.
Az elmúlt három évben több mint hatszáz sikeres ügyletet bonyolítottak le a külpiacokon a magyar kkv-k 10 milliárd forintot megközelítő értékben az MNKH szolgáltatási portfóliójának segítségével – erről már Oláh Zsanett vezérigazgató beszélt. Hangsúlyozta, a kiemelt partnerek külpiacon elért eredményei azt mutatják, hogy a Kereskedőház munkája eredményes, és a világ valamennyi térségében tud sikereket felmutatni, akár a Kárpát-medencében, Dél-Amerikában vagy épp a Távol-Keleten.
„Az elmúlt évek alatt mintegy 280 szakkiállításon közel kétezer magyar vállalkozásnak biztosítottunk nemzetközi bemutatkozási lehetőséget – tette hozzá –, mindamellett több mint háromszáz üzleti fórumot és üzletember-találkozót szerveztünk, amelyeken mintegy hétezer vállalkozás vett részt és bonyolított le kétoldalú tárgyalásokat.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.