A ’What will you be?’ programról Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese elmondta, a cég küldetésének tekinti, hogy támogassa a fiatalokat karrierjük elindításában és ezzel összhangban segítse őket digitális készségeik fejlesztésében.
A Magyarországon végzett YouGov kutatás rávilágított, hogy a megkérdezett fiatalok több mint kétharmada nem részesült megfelelő karrier tanácsadásban, egyharmaduk pedig úgy érzi, nem megfelelőek a készségei ahhoz, hogy élvezhető munkát találjon.
A fiatalok ugyanakkor optimisták a jövővel kapcsolatban; ezt az optimizmust szeretnénk erősíteni, és segítséget nyújtani a pályaválasztásban
- tette hozzá Tóth Zsuzsanna.
Ezzel párhuzamosan a Vodafone azt is bejelentette, hogy jelentősen növelni kívánja azon fiatalok számát, akik a vállalatnál lehetőséget kapnak, hogy közvetlenül szerezzenek tapasztalatot digitális munkakörnyezetben. A vállalat világszerte bővíteni fogja meglévő gyakornoki és friss diplomás programjait, 2022-re akár százezer fiatal elérését megcélozva.
A Nemzetközi Munkaügyi Szervezet becslése szerint több mint 200 millió fiatal vagy munkanélküli, vagy van munkája ugyan, de szegénységben él. Sok országban, amelyben a vállalat is jelen van, rekordmagasságú a munkanélküliség a fiatalok körében:
az olaszországi 38 százaléktól és a spanyolországi 39 százaléktól kezdve egészen a görögországi 47 százalékig vagy a Dél-Afrikában mért 53 százalékig.
Paradox módon a fiatalok körében mért munkanélküliség aközben emelkedik, hogy a legkülönfélébb szektorokat képviselő, különböző méretű vállalkozások számára problémát okoz a digitális technológiai munkakörök széles skálájának betöltése.
Az Európai Bizottság becslése szerint 2020-ig mintegy félmillió digitális munkakör marad betöltetlen az Európai Unióban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.