Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint nagyobb húsvéti forgalom várható a tavalyinál az idén. Vámos György, a szervezet főtitkára elmondta, hogy
az ünnephez kapcsolódó élelmiszervásárlások túlléphetik az 50 milliárd forintot.
Ugyancsak 50 milliárd forinttal nőhet az iparcikkek forgalma márciusban a januárihoz, illetve a februárihoz képest, bár erre nemcsak a húsvéti, hanem a tavaszi szezonális vásárlások is hatással vannak.
A teljes kiskereskedelmi forgalom így 100 milliárd forintnál is nagyobb összeggel bővülhet márciusban a januári-februári költéshez képest – fejtette ki az OKSZ főtitkára.
A húsvéti forgalom átlagosan 5 százalékkal volt nagyobb tavaly a 2016-ban tapasztaltnál, a CBA Kereskedelmi Kft. az idei szezonban is nagyságrendileg erre a növekedésre számít.
A társaság tapasztalatai szerint a vásárlók az idén kicsit előbb kezdték meg a felkészülést, ennek oka az lehet, hogy az ünnep április elején van a fizetések időszaka előtt, illetve nagypéntek munkaszüneti nap.
A legutóbbi hétvége is megnövekedett forgalmat hozott, az igazi vásárlói rohamra azonban a hét közepétől számítanak.
A CBA közölte, hogy minden ünnepi időszak előtt megfigyelhető, hogy a vásárlók az évközihez képest magasabb minőségű termékeket vesznek.
Húsvétkor a sonkából egyre inkább a hagyományos érlelésűt, a csokoládé figurákból pedig a magas kakaótartalmúakat keresik.
Jelentősen megélénkül ilyenkor a tojásforgalom is, dupla annyi fogy, mint a normál időszakokban.
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. a húsvéti forgalom 6-7 százalékos növekedésére számít az előző év azonos időszakához képest.
A társaság továbbá közölte: a húsvéti időszak erősebb az átlagosnál, de a karácsonyitól elmarad, ugyanakkor tavaly a pékáruk húsvéti forgalma például meghaladta a karácsonyit.
Húsvét előtti héten átlagosan 36 tonna kalácsot és több száz tonna sonkát adnak el a Spar-üzletekben,
tojásból pedig kétszer annyi is fogyhat ilyenkor, mint más időszakokban – jelezte a cég.
Az Auchan Magyarország Kft. a húsvéti időszakban 10 százalék feletti forgalomnövekedésre számít a tavalyi év azonos időszakához képest, és 20 százalékos növekedésre az előző hónaphoz képest.
Az áruházlánc is az utolsó hétre várja a legnagyobb rohamot. A nagypéntek munkaszüneti nappá válása várhatóan nem okoz forgalomcsökkenést, csak átrendeződést, az előző és az utána következő napokon koncentrálódhat a kieső pénteki nap forgalma.
A legnépszerűbb termékek húsvétkor továbbra is a tojás, a sonka és a kalácsok, valamint a különböző sütemények és a csokitojások, csokinyuszik.
Húsvét előtt 30-40 százalékkal emelkedik a tojásforgalom.
Ebben az évben várhatóan több száz tonna sonkát értékesít majd az Auchan, amelynek körülbelül 20 százaléka a húsvéti időszakban fogy el.
A hagyományos magyar árérzékenység mellett egyre inkább nő az igény a minőségi, prémium termékekre minden termékcsoportban – jelezte az Auchan is.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. tájékoztatása szerint a húsvéti forgalom akár másfélszeres is lehet a normál időszakokhoz képest. Az áruházlánc szintén azt közölte, hogy a karácsony után a húsvét a második legforgalmasabb időszak. Az ünnephez közeledve nő egyre jobban a forgalom, a csúcs az ünnepet megelőző napokban várható.
A húsvét előtti hónapban értékesíti a Tesco a füstölt áru éves forgalmának csaknem felét,
a tojás éves volumenének 15 százalékát, valamint a kalácsok éves mennyiségének csaknem 25 százalékát.
Az áruházlánc idén 4 millió figurás édességgel, 15 millió tojással, csaknem 1100 tonna húsvéti füstölt áruval és 200 tonna kaláccsal készül a húsvéti élelmiszerek iránt megnövekedett keresletre.
A korábbi évek tapasztalatai alapján a parfüm és kölni termékcsoportban mintegy 5 százalékos forgalomnövekedésre lehet számítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.