BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Húsvétkor nem a mobil és a tévé a menő

Minden ünnep előtt a szokásosnál többet költenek a vásárlók, a slágertermékek azonban nagyon különbözőek. Az Extreme Digital elárulta, miket vesznek a magyarok húsvét környékén.

A mobilok, tévék és háztartási nagygépek eladása nagyot emelkedett karácsony előtt, húsvét környékén viszont a játékok, a barkácstermékek és a kerti bútorok eladása ugrik meg jelentősen – tudta meg a Világgazdaság az Extreme Digitaltól.

Ha márciusban épp nem havazik, hanem az évszaknak megfelelően kellemesebb az idő, a barkácstermékek és kerti bútorok, eszközök eladásai is megnőnek.

A játékok terén 30-35 százalékos, a barkácseszközöknél 50 százalékos a forgalomnövekedés, a kerti kategóriában pedig duplázódnak az eladások.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, a Lego, a társasjátékok, és a kreatív játékok forgalma növekszik meg igazán
Forrás: AFP/John Macdougall

A játék és a barkácseszközök mellett ilyenkor megnövekedik a kerti bútorok, kültéri sport- és játékeszközök, valamint a kempingfelszerelések iránt is az érdeklődés.

Tavasszal az Extreme Digitalnál a barkácstermékek között általában öt különböző akkus fúró-csavarozógép az abszolút kedvenc, emellett multigépeket, mérőműszereket, fűrészeket és csiszolókat vásárolnak a legtöbben. Elmondható, hogy a Bosch és a Black&Decker termékek uralják ezeket a kategóriákat.

A kerti termékek közül a fűnyíró a legnépszerűbb, valamint a különböző szegélynyírók, fűszellőztetők, sövényvágók és fűrészek.

A fűnyírók között az elektromos gépek aránya a legnagyobb, 85 százalék, az akkus a legkisebb 2 százalék, a benzines pedig 12 százalék. Egyelőre a robotfűnyíró aránya pici – de az ár miatt ez érthető is –, mindössze 1 százalék.

A toptermékek között vannak az olyan takarítóeszközök is, mint a gőz- és száraz-nedves tisztítók. Ez alapján a Bosch , az Al-ko, a Kaercher, a Gardena, a Black&decker és a Fiskars márkák a legnépszerűbb, legkeresettebb brandek az oldalon.

Húsvétra újabban sokan ajándékoznak játékot a gyerekeknek. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, a Lego (Duplo, Classic,City, Friends, Juniors) , a társasjátékok, és a kreatív játékok forgalma növekszik meg igazán. A trend az elmúlt években nem változott. Átlagosan 4-5 ezer forintot költenek a magyarok játékokra, de az eladott Lego játékok átlagára kicsit magasabb, 6500 forint.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.