A Jóautók.hu közlése szerint
a forgalomba helyezett új autók között a dízelüzeműek aránya 2013-ban még 46 százalék volt, ez 2017-ben 32 százalékra csökkent.
A közlemény idézi Halász Bertalant, a JóAutók.hu vezérigazgatóját, aki elmondta: míg korábban az idősebb dízelautók jóval magasabb javítási költségeire vonatkozó fogyasztói tapasztalatok rontották az autóvásárlók bizalmát, másfél éve már a dízelbotrány és a nyugat-európai nagyvárosok tervezett behajtási tilalmai jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar autósok is egyre inkább kerülik a dízelautókat.
Kitértek arra, hogy míg korábban a hazai vásárlók a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást tartották az autófenntartás legfontosabb paraméterének, mostanra az autóvásárlók körében is tudatosultak a kockázatok.
Így a magasabb szervizköltségek mellett a kilométeróra-tekerés, azaz a visszaállítás is gyakoribb lehet ebben a körben, ami abból adódik, hogy a dízelautók futásteljesítménye átlagosan magasabb, mint a benzineseké.
Bár bizonyára lesznek olyan árérzékeny vásárlók, akik kedvező lehetőséget látnak majd a használt dízelautók árának csökkenésében, jelentős változást ez a jelenleg zajló folyamatokhoz képest nem okoz majd.
A Jóautók.hu statisztikái szerint az elmúlt félév során indított kereséseknek csupán 21 százaléka irányult dízel személyautókra, a benzines keresések aránya ennek a háromszorosa volt.
Míg a korábbi években a dízelhajtás népszerűségének hanyatlása egyértelműen a benzines személykocsik keresletét növelte, napjainkban az internetes keresések 11 százaléka már a hibrid, további 6 százalékuk az elektromos autókra vonatkozott.
Tavaly év végén 14,1 év volt a forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora, szemben az egy évvel korábbi 13,9 évvel. Egyelőre tehát a dinamikusan emelkedő újautó-értékesítés is csak lassítani volt képes a 2008-as válság óta tartó öregedési tendenciát. A Jóautók.hu elemzéséből az is kiderül, hogy miközben 2017-ben öt százalékkal nőtt a hazai gépjármű-állomány, annak területi eloszlása – a gazdasági fejlettség függvényében – továbbra is igen egyenlőtlen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.