BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közel 150 milliárd forintot költenek a Budapest-Hatvan vasúti vonalszakaszra

Közel 150 milliárd forint értékben, három projekt keretében megújul a Budapest-Hatvan vasúti vonalszakasz – mondta Szabó Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára szombaton, Gödöllőn.

Az államtitkár, aki egyben Heves megye 3. számú választókerületének képviselője a vasúti korszerűsítés alapkő-letételi ünnepségén ismertette, hogy

a mai nappal megkezdődő fejlesztés része annak az országos fejlesztési sorozatnak, amelyben 1500 milliárd forint értékben, összesen 900 kilométer hosszú vasúti pályát korszerűsítenek, és 45 ezer férőhellyel bővül a járműkapacitás.

Szabó Zsolt úgy fogalmazott: a kormány azt a célt tűzte ki, „hogy a térségi közlekedést, nagymértékben vasúton, megbízhatóan, pontosan, precízen összekötve a főváros közlekedési rendszerével, időt nyerve tudjuk kialakítani”.

Jelentős közúti és vasúti beruházások valósultak meg

Még csak néhány hónap telt el az idei évből, máris számos közlekedési infrastrukturális beruházást adtak át, és a sor folytatódik.

Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa és 7. számú választókerületének képviselője elmondta, hogy

a beruházás részeként 55 kilométer hosszan 120 és 160 kilométeres óránkénti pályasebesség kialakításával fog megépülni a Budapest-Hatvan vasútvonal.

Hozzátette, hogy vasúti fejlesztésekkel nem áll rosszul Pest megye, mivel az idén megépülnek az érdi vasútállomás feletti felüljárók, bővítik a börzsönyi kisvasutat, több mint 51 milliárd forintból korszerűsítik a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakaszt, valamint a Budapest – Vác – Szob, illetve a Budapest – Monor – Cegléd – Szolnok vonalakon új vonatok fognak járni a jövő évtől.

Új megálló épül a 17. kerületben

Dunai Mónika, Budapest 14. számú választókerületének országgyűlési képviselője elmondta, hogy a 17. kerületi lakosokat fogja talán a legintenzívebben érinteni ez a fejlesztés, mivel nem csak az állomásaik és a váróik fognak megújulni, hanem egy új megálló is létesül, valamint a Rákos és Gödöllő közötti szakaszon 17 kilométer hosszan zajvédőfal is épül.

Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai és fejlesztési főigazgatója arról beszélt, hogy a most induló fejlesztés Kelet-Magyarország legfontosabb vasútvonalát, a 80-as számú Budapest – Hatvan – Szerencs – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalat érinti, amelyen évente kilenc millióan utaznak és megközelítőleg 9,1 millió tonna áruforgalmat bonyolít. Hozzátette, hogy a kivitelezés alatt az utazóközönség zavartalan kiszolgálására törekszenek.

Somodi László, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy

a beruházás a kormányzati támogatás mellett több európai uniós alap közös finanszírozásával jön létre.

Kitért arra is, hogy három szakaszban folytatták le a közbeszerzést, az elsőt a Rákos – Gödöllő, a másodikat a Gödöllő – Hatvan vonalszakaszra, a harmadikat a Rákos – Hatvan szakasz biztosítóberendezéseinek kivitelezési munkálataira írták ki. Hozzátette, hogy hozzávetőlegesen 53 kilométer vasúti pálya újul meg, 14 vasúti megállóval, akadálymentesített formában. A szakaszon a vonatok sebessége 100, 120 és 160 kilométer/órára gyorsul, továbbá kiépül egy egységes irányítási rendszer, amely a vonatközlekedés biztonságát és a balesetek megelőzését felügyeli.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.