Az államtitkár, aki egyben Heves megye 3. számú választókerületének képviselője a vasúti korszerűsítés alapkő-letételi ünnepségén ismertette, hogy
a mai nappal megkezdődő fejlesztés része annak az országos fejlesztési sorozatnak, amelyben 1500 milliárd forint értékben, összesen 900 kilométer hosszú vasúti pályát korszerűsítenek, és 45 ezer férőhellyel bővül a járműkapacitás.
Szabó Zsolt úgy fogalmazott: a kormány azt a célt tűzte ki, „hogy a térségi közlekedést, nagymértékben vasúton, megbízhatóan, pontosan, precízen összekötve a főváros közlekedési rendszerével, időt nyerve tudjuk kialakítani”.
Még csak néhány hónap telt el az idei évből, máris számos közlekedési infrastrukturális beruházást adtak át, és a sor folytatódik.
Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa és 7. számú választókerületének képviselője elmondta, hogy
a beruházás részeként 55 kilométer hosszan 120 és 160 kilométeres óránkénti pályasebesség kialakításával fog megépülni a Budapest-Hatvan vasútvonal.
Hozzátette, hogy vasúti fejlesztésekkel nem áll rosszul Pest megye, mivel az idén megépülnek az érdi vasútállomás feletti felüljárók, bővítik a börzsönyi kisvasutat, több mint 51 milliárd forintból korszerűsítik a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakaszt, valamint a Budapest – Vác – Szob, illetve a Budapest – Monor – Cegléd – Szolnok vonalakon új vonatok fognak járni a jövő évtől.
Dunai Mónika, Budapest 14. számú választókerületének országgyűlési képviselője elmondta, hogy a 17. kerületi lakosokat fogja talán a legintenzívebben érinteni ez a fejlesztés, mivel nem csak az állomásaik és a váróik fognak megújulni, hanem egy új megálló is létesül, valamint a Rákos és Gödöllő közötti szakaszon 17 kilométer hosszan zajvédőfal is épül.
Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai és fejlesztési főigazgatója arról beszélt, hogy a most induló fejlesztés Kelet-Magyarország legfontosabb vasútvonalát, a 80-as számú Budapest – Hatvan – Szerencs – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalat érinti, amelyen évente kilenc millióan utaznak és megközelítőleg 9,1 millió tonna áruforgalmat bonyolít. Hozzátette, hogy a kivitelezés alatt az utazóközönség zavartalan kiszolgálására törekszenek.
Somodi László, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy
a beruházás a kormányzati támogatás mellett több európai uniós alap közös finanszírozásával jön létre.
Kitért arra is, hogy három szakaszban folytatták le a közbeszerzést, az elsőt a Rákos – Gödöllő, a másodikat a Gödöllő – Hatvan vonalszakaszra, a harmadikat a Rákos – Hatvan szakasz biztosítóberendezéseinek kivitelezési munkálataira írták ki. Hozzátette, hogy hozzávetőlegesen 53 kilométer vasúti pálya újul meg, 14 vasúti megállóval, akadálymentesített formában. A szakaszon a vonatok sebessége 100, 120 és 160 kilométer/órára gyorsul, továbbá kiépül egy egységes irányítási rendszer, amely a vonatközlekedés biztonságát és a balesetek megelőzését felügyeli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.