Februárban az egy évvel korábbihoz képest 4,3 százalékkal 1,125 millióra emelkedett az újonnan fogalomba helyezett személygépkocsik száma az Európai Unióban, ami 2008 óta a legjobb februári eredménynek számít.
Az EU minden nagyobb nemzeti autópiacán növekedett a forgalomba helyezések száma Nagy-Britanniát és Olaszországot kivéve. Nagy-Britanniában februárban 2,8 százalékkal csökkent a forgalomba helyezések száma. A brit autópiac már a tizenegyedik hónapja zsugorodik éves összevetésben. Olaszországban februárban 1,4 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba.
A nagyobb piacok közül a legnagyobb növekedést viszont Spanyolországban regisztrálták, 13 százalékosat. Németországban 7,4 százalékos, Franciaországban 4,3 százalékos volt a növekedés.
A teljes Európai Uniót tekintve a legnagyobb növekedés, 46,8 százalékos Horvátországban volt az új autók forgalomba helyezésében. A második helyen Bulgária állt 42,2 százalékkal, a harmadikon Görögország 31,7 százalékkal, a negyediken pedig Magyarország 24,5 százalékkal.
Magyarországon 9967 új autót helyeztek forgalomba februárban.
Januárban 7,1 százalékos volt a növekedés és 1,254 millió személygépkocsit helyeztek forgalomba az EU-ban. Az év első két hónapjában pedig 2,379 milliót, ami 5,8 százalékos éves növekedésnek felel meg.
Nagy-Britanniában az év első két hónapjában 5,1 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma. Spanyolországban 16,4 százalékos volt a növekedés, Németországban 9,5 százalékkal, Franciaországban pedig 3,4 százalékkal emelkedett a 2018 első két hónapjában forgalomba helyezett új autók száma.
Az első két havi listát is Horvátország és Bulgária vezeti a forgalomba helyezések 39,5 százalékos növekedésével holtversenyben. Görögország 34,9 százalékkal a második, Románia pedig 33,6 százalékkal a harmadik helyet szerezte meg.
A rangsorban Magyarország lett a negyedik 30,8 százalékos növekedéssel. Az év első két hónapjában Magyarországon 18 861 új autót helyeztek forgalomba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.