Új szintre emeli a különleges V8-as Ferrarikat a legújabb változat: a 488 Pista modellnél minden eddiginél több a versenysport befolyása. Erre utal maga a név is, amely versenypályát jelent olaszul. Egész pontosan a 25 éve futó Ferrari Challenge márkakupa és az FIA World Endurance Championship hat éve életre hívott GTE osztályában szerzett tapasztalatait kamatoztatja a maranellói gyártó.
A tömegcsökkentési megoldások, a felfüggesztés, az aerodinamika, sőt a motor változtatásai is az F1-ből származnak, s csak annyit finomítottak rajta a mérnökök, amennyit a közúti használhatóság megkövetel. A kiindulási alapot jelentő 488 GTB-hez képest akár 90 kilogrammal lehet alacsonyabb a saját tömeg. Feláras extrákkal, például karbonfelnikkel érhető el ez az érték.
A motor teljesítményét 50 lóerővel növelték meg, a 3,9 literes V8-as biturbó könnyebb lett, a 720 lóerős, illetve 770 newtonméteres teljesítmény pedig azt jelenti, hogy a hajtómű minden liter lökettérfogatból 185 lóerőt állít elő. Ez rekordértéknek számít a sorozatgyártású autóknál.
A végsebesség óránként 340 kilométer, 2,85 másodperc alatt éri el az óránkénti 100 kilométeres sebességet, kétszázra pedig 7,6 másodperc alatt gyorsul. Mindehhez nagyobb hangélményt is garantálnak. Az F1-ben szerzett tapasztalatok alapján alakították ki a kocsi orrában lévő légcsatornákat, tehát azok oldalt váltanak a belépő- és a kilépőnyílás között; az első diffúzor szögét a 488 GTE versenyautóról vették át. A hátsó légterelő hosszabb és magasabb.
Összességében 20 százalékkal nagyobb a leszorítóerő a 488 GTB-hez képest.
Ezenkívül még az immár 6.0-s verziónál tartó menetstabilizáló segít a vezetőnek; a stabilizálónál új elem a Ferrari Dynamic Enhancer nevű funkció, amely szoftverrel állítja a fékfolyadék nyomását a nyergeknél. Amíg kívül egyértelműen az aerodinamika határozza meg a Ferrari 488 Pista megjelenését, az utastérben mindent a tömegcsökkentésnek rendeltek alá, vagyis hiányoznak az extra felszerelések vagy épp a hangszigetelés. Utóbbi mellett a karbon fokozott használatának köszönhető az 1280 kilogrammos száraz tömeg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.