BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A márka legerősebb V8-asa a 488 Pista

Amíg kívül egyértelműen az aerodinamika határozza meg a Ferrari 488 Pista megjelenését, az utastérben mindent a tömegcsökkentésnek rendeltek alá.

Új szintre emeli a különleges V8-as Ferrarikat a legújabb változat: a 488 Pista modellnél minden eddiginél több a versenysport befolyása. Erre utal maga a név is, amely versenypályát jelent olaszul. Egész pontosan a 25 éve futó Ferrari Challenge márkakupa és az FIA World Endurance Championship hat éve életre hívott GTE osztályában szerzett tapasztalatait kamatoztatja a maranellói gyártó.

A 720 lóerős Ferrari a Genfi Autószalonon ünnepli közönségpremierjét
Forrás: VG

A tömegcsökkentési megoldások, a felfüggesztés, az aerodinamika, sőt a motor változtatásai is az F1-ből származnak, s csak annyit finomítottak rajta a mérnökök, amennyit a közúti használhatóság megkövetel. A kiindulási alapot jelentő 488 GTB-hez képest akár 90 kilogrammal lehet alacsonyabb a saját tömeg. Feláras extrákkal, például karbonfelnikkel érhető el ez az érték.

A motor teljesítményét 50 lóerővel növelték meg, a 3,9 literes V8-as biturbó könnyebb lett, a 720 lóerős, illetve 770 newtonméteres teljesítmény pedig azt jelenti, hogy a hajtómű minden liter lökettérfogatból 185 lóerőt állít elő. Ez rekordértéknek számít a sorozatgyártású autóknál.

A végsebesség óránként 340 kilométer, 2,85 másodperc alatt éri el az óránkénti 100 kilométeres sebességet, kétszázra pedig 7,6 másodperc alatt gyorsul. Mindehhez nagyobb hangélményt is garantálnak. Az F1-ben szerzett tapasztalatok alapján alakították ki a kocsi orrában lévő légcsatornákat, tehát azok oldalt váltanak a belépő- és a kilépőnyílás között; az első diffúzor szögét a 488 GTE versenyautóról vették át. A hátsó légterelő hosszabb és magasabb.

Összességében 20 százalékkal nagyobb a leszorítóerő a 488 GTB-hez képest.

Ezenkívül még az immár 6.0-s verziónál tartó menetstabilizáló segít a vezetőnek; a stabilizálónál új elem a Ferrari Dynamic Enhancer nevű funkció, amely szoftverrel állítja a fékfolyadék nyomását a nyergeknél. Amíg kívül egyértelműen az aerodinamika határozza meg a Ferrari 488 Pista megjelenését, az utastérben mindent a tömegcsökkentésnek rendeltek alá, vagyis hiányoznak az extra felszerelések vagy épp a hangszigetelés. Utóbbi mellett a karbon fokozott használatának köszönhető az 1280 kilogrammos száraz tömeg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.