A német lapkiadó vállalat tavaly 3 milliárd 562 millió euró bevételt ért el, ami 8,3 százalékkal haladja meg az előző évit.
Az adó-, kamatfizetés és amortizáció előtti (EBITDA) eredmény 645,8 millió euró volt, 8,5 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.
Az emelkedés leginkább a digitális apróhirdetési üzletágnak (digital classifieds) köszönhető, amelynek bevétele 14,6 százalékkal 1 milliárd 7 millió euróra, üzemi eredménye pedig 16,5 százalékkal 413,2 millió euróra nőtt. Főleg a Stepstone álláshirdetési weboldal, valamint az ingatlanhirdetési portálok hajtották a növekedést, ezektől idén is két számjegyű bevétel- és EBITDA-emelkedést remél a cégvezetés.
Az Axel Springer adózott eredménye 16 százalékkal 378 millió euróra csökkent 2017-ben, az egy részvényre jutó nyereség pedig 19,1 százalékkal 3,19 euróra mérséklődött.
A vállalat vezetése részvényenként 2 eurós osztalékra tett javaslatot, ez 5,3 százalékkal haladja meg a 2016-os 1,9 eurót.
Az Axel Springer részvényei kora délután 8,21 százalékos mínuszban, 66,5 eurón forogtak a frankfurti tőzsdén. A tavaly ilyenkori árfolyamot majdnem 46 százalékkal haladta meg a 72,45 eurós szerdai záróár.
Az 1946-ban, Axel Springer német újságíró által alapított vállalat Európa egyik legnagyobb cége az ágazatban, több mint 40 országban van jelen.
A cég 1989 óta van jelen a magyar sajtópiacon, 2014-ben vált a Ringier Axel Springer Media AG részévé, amikor a Ringier AG és az Axel Springer SE portfóliói egyes részeit a Ringier Axel Springer Media AG nevű vegyesvállalatba integrálta, amely a két tulajdonos tevékenységeit fogja össze Közép- és Kelet Európában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.