Tavaly március-áprilisban 8 milliárd forintnál is többet költöttünk sonkára, ami 13 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest. A húsvéti édességek forgalma valósággal „kilőtt”, hiszen 4,5 milliárd forint fölötti, 28 százalékos értékbeli növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe a 2016-os húsvéti szezonhoz képest.
A hagyományos ünnepi menü részét képező sonkából közel 4200 tonna fogyott, ami 5 százalékos mennyiségi emelkedés 2016-tal szemben. A főtt sonka az összértékesítések 93 százalékát vitte el – írja a Nielsen.
A húsvéti ünnep kedvezett az édesszájúaknak is: tavaly mennyiségben egyötödével több, 900 tonna mennyiségű csokoládéfigura fogyott a 2016-os ünnephez képest. Értékben magasabb forgalmat bonyolítottak a kereskedők: 28 százalékkal többet költöttek a magyarok érdességre 4,5 milliárd forint értékben.
A vásárlások háromnegyede – jegyzi meg a közlemény – a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben, azaz diszkontokban, hiper-, és szupermarketekben történik, ahol mind népszerűbbek az önkiszolgáló pultok is, értékben mért piaci arányuk közel 60 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.