BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Népszerű a belföldi turizmus Magyarországon

Idén átlagosan 165 ezer forintot költhetnek nyaralásra a magyarok, 16 százalékkal kevesebbet a tavalyinál. A legtöbb pénzt a középkorúak szórják el, akik szívesen járnak vissza a bevált helyekre – derült ki a Danubius Hotels megbízásából a nyaralási szokásokról készített online kutatás eredményeiből.

A magyarok nem bíznak a privát szállásokban, 99 százalékuk szállodákban, motelekben, vendégházakban foglal szállást. A megkérdezettek 73 százaléka belföldön tervez kikapcsolódást az idei szabadsága alatt – derül ki a Danubius Hotels közleményéből.

Eszerint a legnépszerűbbek 62 százalékkal a 2-3 napos szállodai ajánlatok, öt napot pedig a választ adók 27,5 százaléka tölt el gyógy-, és wellness szállodában.

A megkérdezettek több mint fele évente többször is elutazik.

A közleményből az is kiderült, hogy a magyarok 75 százaléka félpanziós ellátást választ a nyaralás alatt. A három legnépszerűbb gyógyvízzel rendelkező fürdőváros sorrendben Hévíz (70 százalék), Zalakaros (56 százalék), és Bükfürdő (53 százalék) lett.

A Danubius Hotels kitért a gyógyvizek ismertségére is, Magyarországon jelenleg 207 gyógyvíz van, ebből a megkérdezettek mindössze 10-15-öt tudtak felsorolni.

A magyarok a gyógyvizeket nem aknázzák ki eléggé az egészség érdekében, a lakosság fele évente 1-2 alkalommal jut el hagyományos fürdőbe, és 4 emberből 1 soha. Ráadásul a felmérés szerint ez nem pénz kérdése, a magasabb jövedelműek 25 százaléka soha nem keresi fel a termálvizeket.

Akik mégis látogatják a gyógyvizes fürdőket, azoknak a 78 százaléka csak pihenést és kikapcsolódást keres, de a stresszoldás ezen formáját is csak a válaszadók 20 százaléka teszi havi rendszerességgel vagy annál gyakrabban. Nem meglepő adat, hogy megelőzési célzattal inkább az idősebb korosztály érkezik (55 százalék), erre a középkorúak és fiatalabbak közül csak 38 százalék gondol.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.