BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Program indult a zöldség- és gyümölcsfogyasztás növelésére

Ötmillió eurós költségvetésből, az Európai Unió 80 százalékos társfinanszírozásával indított közös programot a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítésére a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel, francia szakmaközi szervezet.

Magyarország és Franciaország is hátul kullog az európai zöldség- és gyümölcsfogyasztási rangsorban – mondta a programot beharangozó sajtótájékoztatón Éric Fournier, Franciaország magyarországi nagykövete. Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete, a WHO fejenként napi 400 grammot ajánl, ezzel szemben Magyarországon 260, Franciaországban pedig 321 gramm a fogyasztás. Az „Európai Friss Kalandok” címmel, két kabalafigura, Frutti és Vegi történetén keresztül igyekeznek a 6-14 éves korosztály – Franciaországban pedig a 6-10 évesek – számára vonzóvá tenni a zöldségeket és gyümölcsöket.

Forrás: AFP

A pályázathoz készített GfK-kutatás szerint a gyermekes magyar családok egyre kisebb mértékben fogyasztják az egészséges kertészeti termékeket, a KSH adatai alapján itthon 2005 és 2011 között 9 százalékkal kevesebb zöldség és gyümölcs fogyott – mondta Győrffy Balázs, a NAK elnöke. A hazai magas halálozási arány, illetve az a tény, hogy a megfelelő zöldség- és gyümölcsfogyasztás csökkenti bizonyos betegségek kockázatát, már elég indok arra, hogy megpróbáljuk az étkezési szokásokat alakítani – tette hozzá.

Győrffy Balázs szerint ha a jelenlegi napi fogyasztást 400 grammra sikerülne emelni, az önmagában 730 ezer tonna többlettermelést és 100 milliárd forint új értéket előállítására adna lehetőséget a hazai kertészeti ágazat számára.

A kampányban workshopok, roadshow, zöldség-gyümölcs ünnep címmel szervezett rendezvények, áruházi kampányok és a két kabalafigura főszereplésével készült nyolcszor 50 másodperces epizódokból álló, gyerekcsatornákon bemutatásra kerülő minisorozat lesznek az üzenet eljuttatásának eszközei.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.