BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Taroltak a kínai robotporszívók a magyar vásárlók körében

Ha kínai termékek online vásárlásáról van szó, a 30 évesnél idősebb férfiak a leglelkesebbek. A vásárlás igen ritkán impulzív, a legtöbben tudatosan választanak terméket a Rendeljkínait.hu kutatása szerint.

A Kínából rendszeresen rendelők több mint kétharmada 29 évesnél idősebb férfi, az online áruházakat látogatók mindössze 6 százaléka nő – derül ki a Rendeljkínait.hu kutatásából. A rendelési adatok alapján a tavalyi év slágerterméke egyértelműen a robotporszívó volt, ezt követték az okostelefonok, bluetooth hangszórók és okosórák. Idén januárban népszerűek voltak az akciókamerák, és a projektorok is felzárkóztak a sorba.

Forrás: Shutterstock

A kínai termékeket rendelők köre folyamatosan bővül. Ez nem meglepő különösen annak fényében, hogy a kérdőív kitöltőinek 78 százaléka elégedettnek vallja magát a kínai termékek minőségével kapcsolatban, szerintük az árucikkek vannak ugyanolyan jók, mint európai, vagy amerikai konkurenseik

– mondta Bicsérdy Gergő, a Rendelkínait.hu platformcsalád alapító-tulajdonosa. Hozzátette, a válaszadók nem tartanak anyagi kockázatoktól, a legtöbben egyetértenek abban, hogy biztonságos Kínából rendelni akár drágább eszközöket is.

A felmérésből kiderül az is, hogy a válaszadók több mint fele általában havonta néhány alkalommal vásárol Kínából, de vannak extrém esetek is.

Még minket is meglepett, hogy néhány lelkes válaszadó saját bevallása szerint napi rendszerességgel rendel valamilyen kínai terméket online. Ezek jellemzően kisebb értékű – átszámolva alig párszáz forintba kerülő – apróságok

- tette hozzá Bicsérdy Gergő.

A túlköltekezés nem jellemző a csoport tagjaira, átlagosan 1500 és 9000 forint közötti értékben vásárolnak, éves költéseiket pedig 10 és 100 ezer forint közé becsülik a válaszadók. A kérdőívet kitöltők közül 100 emberből 19 mélyebben is belenyúl a zsebébe, akár 100 ezer forint feletti összeget is elköltenek egy évben, 0,8 százalék pedig éves szinten még 500 ezer forint felett is szívesen rendel kínai terméket online.

A legtöbben általában nem hirtelen felindulásból választanak egy kínai terméket, a válaszadók fele szükséglet alapján, alapos utánajárás után rendel csak online.

Impulzusvásárlónak csak 9 százalék tartja magát, 100 emberből 17 pedig a kuponok és akciók hatására rendel kínai online áruházból. A többi válaszadó is igyekszik alaposan tájékozódni egy termék megrendelése előtt. A válaszadók 55 százaléka keres valamilyen tesztet, mielőtt leadja rendelését, emellett a többi vásárló értékelése, véleménye is mérvadó a döntéshozatalnál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.