A vendéglátóhelyek is akár önerő nélkül megvalósítható fejlesztési lehetőséghez jutnak, ha elstartol a Kisfaludy szállásfejlesztési konstrukcióhoz hasonló, őszre tervezett pályázati csomag – amelyről a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója, Guller Zoltán először tett említést egy szakmai háttérbeszélgetésen tegnap. Mint megtudtuk,
a vendéglátóhelyek gépészet- és konyhatechnológia fejlesztésére 50 százalékos támogatási intenzitású pályázati lehetőséghez jutnak majd.
Ez a pályázati csomag nem a Kisfaludy turisztikai fejlesztési program része, valójában annak a vendéglátásra szabott klónja, hiszen akárcsak a szálláshelyeknek, a vendéglátóhelyeknek is lehetőségük lesz a tervezett beruházáshoz igényelt önerőt kedvezményes hitelkonstrukció segítségével előteremteni.
A Kisfaludy szállásfejlesztési konstrukcióra már 1342 pályázat érkezett, ebből 859 panzió létesítésére és fejlesztésére, vagyis a célcsoport 86 százaléka pályázott, ami példátlanul magas arány. A legtöbb, összesen 79 pályázat Veszprém megyéből érkezett, a legnagyobb jelentkezési arány pedig Hevesben rajzolódott ki, ahol a jogosultak 116,9 százaléka nyújtott be pályázatot. Ez úgy lehetséges, hogy a KSH szerint tavaly nyilvántartott 59 ottani panzió helyett 69 jelentkezett, miután – mint azt a pályázat kiírásakor lapunk is előre jelezte – a támogatási lehetőség elnyerése érdekében sok szálláshely átminősíttette magát.
Mindeközben több mint 450 projektben 828 milliárd forintnyi pályázati forrás nyílt meg 2030-ig attrakciófejlesztésre, amelyből önrésszel együtt ezermilliárd forint értékű beruházás valósulhat meg. Ősszel, a turizmus világnapján, azaz szeptember 27-én bejelenteni tervezett új országmárkával 20 milliárd forintért indul online kampány a 12 legfontosabb küldőországban, azokra a városokra fókuszálva, amelyekből közvetlenül vagy legfeljebb egy átszállással elérhető Budapest – mondta Guller Zoltán.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.