BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újraosztják a lapokat a gyógyszeriparban

A GlaxoSmithKline brit gyógyszeripari vállalat kivásárolja svájci partnere, a Novartis részesedését közös vállalkozásukból, a GSK Consumer Healthcare Ltd-ből – jelentette be a brit vállalat.

A GlaxoSmithKline 13 milliárd dollár készpénzért megvásárolja a 2015-ben alapított és olyan nem receptköteles termékeket, mint például a Panadol fájdalomcsillapítót, az izomfájdalmakat enyhítő Voltaren gélt és a dohányzásról való leszokást segítő Nicotinell tapaszokat gyártó GSK Consumer Healthcare Ltd. 36,5 százalékát a svájci Novartistól.

A közös vállalat árbevétele tavaly 11,1 milliárd dollár volt.

A GSK a múlt héten szállt ki a Pfizer amerikai gyógyszergyártó nem vényköteles termékeket gyártó üzletágának megszerzéséért vívott versenyből. A Pfizer 20 milliárd dollárt remél ebből az üzletből.

Forrás: AFP/DOMINICK REUTER

A Novartis viszont fokozatosan leépíti a nem receptköteles termékek gyártását, mivel a vállalat új vezérigazgatója, Vas Narasimhan más területekre akarja irányítani az energiákat.

Narasimhan a Novartist úgy képzeli el a jövőben, mint egy, az innovációra és a hozzáférhetőségre összpontosító, gyógyszeripari és adattudományi vállalatot.

A GSK-val való közös cég felszámolásának híre megerősítette azokat a piaci várakozásokat, hogy a Novartis kész megválni a Roche svájci vállalatban birtokolt 6 százalékos részesedésétől is. Ennek értékét 14 milliárd dollárra becsülik.

A GSK és a Novartis tőzsdei árfolyama is emelkedett kedd délelőtt, a Novartis 1,80 százalékos pluszban forgott Zürichben, a GSK pedig 3,09 százalékkal drágult Londonban.

Hatalmas nyereségek és óriási bukások egyaránt jellemzik a világ gyógyszeriparát. A konszolidáció időszakát éljük: nagyokból kicsik, kicsikből nagyok lehetnek attól függően, hogy a kutatások sikert hoznak, vagy vakvágányra futtatják a reményeket.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.