Stagnált a személyi számítógépek (PC) globális piaca az IDC legújabb adatai szerint, világszerte 60,4 millió PC-t adtak el a gyártók, vagyis ugyanannyit, mint egy évvel korábban. A társaság előzetesen ennél jóval gyengébb eredménnyel számolt, azt várták, hogy 2018 első három hónapja 1,5 százalékos csökkenést hoz majd.
A mostani, előzetes adatok azért is biztatók, mert ez sorban már a harmadik olyan negyedév volt, amely lényegében nem hozott változást az értékesítésben, vagyis a korábban éveken át tartó, folyamatos csökkenés a jelek szerint a múlt év második felében megállt. A kedvező trend hátterében több tényező is rejlik. Az egyik legfontosabb, hogy
a vállalkozások világszerte egyre nagyobb számban váltanak át a Windows 10 operációs rendszerre, ami egyúttal a hardver lecserélését is jelenti.
Ennek megfelelően főként azok a gyártók teljesítenek jól, melyek a céges igényekre is fókuszálnak. Az üzleti és egyéni felhasználók körében is egyre népszerűbbek a felső kategóriás készülékek az IDC elemzése szerint, ami magasabb hasznot eredményez a gyártók számára. A piac stabilizálódásában az is szerepet játszik, hogy a játékosoknak szánt PC-kre is kiemelt figyelmet fordítanak a szektor vállalkozásai, s a fejlesztéseket meg is hálálják a felhasználók.
Azt már az év elején Las Vegasban megrendezett CES szórakoztatóelektronikai kiállításon érezni lehetett, hogy az elmúlt esztendőkhöz hasonlóan – a teljesítmény mellett –
idén is a karcsúság és könnyűség a fő jelszó a prémium-PC-knél, vagyis a minél nagyobb mobilitás elérése.
A földrajzi régiókat vizsgálva az IDC elemzése megállapította, hogy az Egyesült Államokban hat, csökkenést hozó negyedév után végre bővült a személyi számítógépek eladása. Az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló térség (EMEA) esetében is stabil növekedést mértek a kutatócég szakemberei az értékesítésben, s Japánban is folytatódott a már több mint másfél éve tartó pozitív trend.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.