Az olasz légitársaság tavaly májusban jelentett csődöt, és még abban a hónapban kapott 600 millió euró állami kölcsönt, októberben pedig még 300 milliót. Az Európai Bizottságnak azért merültek fel aggályai a kölcsönökkel kapcsolatban, mert az Alitalia egyiket sem fizette vissza hat hónapon belül, emellett indokolatlanul magasnak is érzik a 900 millió eurós összeget.
A bizottságnak kötelessége ügyelni arra, hogy a tagállamok az EU szabályainak megfelelően adjanak kölcsönt saját vállalataiknak. Kivizsgáljuk, hogy az Alitalia esetében is így történt-e
– idézi az unió versenyjogi biztosát, Margrethe Vestagert a Financial Times.
Ha az Európai Bizottság arra a következtetésre jut, hogy az Alitalia áthidaló kölcsön címén illegálisnak minősülő állami támogatásban részesült, akkor vissza kell fizetnie az összeget.
A légitársaság eladása folyamatban van, eddig három ajánlat futott be: a Lufthansa, az EasyJet és a Wizz Air jelezte vételi szándékát. „Objektív szemmel a Lufthansa ajánlata a legígéretesebb” – nyilatkozta Carlo Calenda gazdaságfejlesztési miniszter a La Repubblicának.
Az Alitalia értékesítéséhez azonban nemcsak megfelelő ajánlat, hanem a politikai patthelyzet feloldása is szükséges. A március 4-i parlamenti választás óta még mindig nem született megállapodás a pártok között.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.