A zalaszentiváni deltavágány megépítésére azért van szükség, mert a Szombathely – Hodos viszonylatú tehervonatok jelenleg csak menetirányváltással tudnak áthaladni Zalaszentiván állomáson, ez pedig többlet menetidőt, valamint külön tolató személyzetet igényel. Emellett a Szombathely és Zalaegerszeg között közlekedő személyszállító vonatok szintén csak menetirányváltással tudják elérni a zalai megyeszékhelyet. Ez csökkenti a vasúti személyszállítás versenyképességét a régióban – áll a GYSEV Zrt. sajtóközleményében.
Eszerint a menetirányváltást egy Zalaszentivántól nyugatra megépülő, új deltavágány lehetővé tenné. Ennek megépítése mindkét hazai vasúttársaság számára előnyös, hiszen érinti a 17-es vonal GYSEV által üzemeltetett részét, valamint a 25-ös vonal MÁV által üzemeltetett, Zalaszentiván – Hodos szakaszát. A két vonalszakasz része a Nyugat-Dunántúlt is átszelő, észak-déli RFC 11-es Amber (Borostyánkő) nemzetközi vasúti teherszállítási korridornak.
A GYSEV Zrt. 2014-ben, KÖZOP forrásból kezdte meg az előkészítési munkálatokat, 2015-ben elkészült a Megvalósíthatósági Tanulmány.
Az IKOP-2.1.0-15 – Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi elérhetőség javítása című felhívás keretében a GYSEV Zrt. sikeresen pályázott, majd a lefolytatott nyílt közbeszerzési eljárás eredményeképpen 2018. március 26-án a GYSEV Zrt. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. képviselői aláírták a vállalkozási-tervezési szerződést. A tervező cég feladata az engedélyezési tervek elkészítése, a szükséges engedélyek, tanúsítások megszerzése, valamint a korábban elkészült munkarészek aktualizálása. Az előkészítési munkálatok tervezési szakasza várhatóan 2019 nyarára zárul le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.