BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kisiklott a menetrend

Közlekedési káosszal párosul a Budapest–Hatvan-vonal nemrég indult, 150 milliárd forintos rekonstrukciója. Több mint 50 kilométernyi pálya újul meg, 14 megállót korszerűsítenek, a vonatok sebessége 120, illetve 160 kilométer/órára nőhet.

Bár a MÁV Start Zrt. a vonalon új menetrendet vezetett be, általánosak a 15-20 perces késések, így bizonytalanná vált a vonalszakaszt naponta használó 12,5 ezer utas munkába, iskolába érkezése, hazaérkezésének időpontja. Előfordultak egy-egy állomáson 20-30 perces veszteglések is.

Forrás: MTI/Földi Imre

A Világgazdaság érdeklődésére a MÁV sajtója azt írta, hogy a társaság törekszik az építési fázisokhoz igazodó utasbarát menetrend kialakítására. A vágányzár tervezésekor mindig figyelembe veszi a lassújelek okozta többletmenetidőt, amit a menetrendbe be is építenek. Ám az előre nem látott változások, rendkívüli események miatt így is előfordulhatnak késések.

Az átépítés során a közlekedés egyes szakaszokon egy vágányon zajlik, ilyenkor a vonatoknak meg kell várniuk a szemből érkező járműveket, ami miatt borul a vágányzári menetrend, nő a menetidő, a vonatok várakozásra kényszerülhetnek.

Nem egy utast bosszant az is, hogy hétvégenként csupán egy kocsiból álló FLIRT szerelvény közlekedik, óránként, mintegy 200 ülőhellyel, így a hétvégi programok miatt vonatra szállók gyakran állni kényszerülnek. A MÁV Start szerint azonban a vonalon az utasforgalom eddig nem kívánta meg a többkocsis szerelvények használatát, mert a többletülőhely iránti igény csak néhány, rövidebb szakaszon jelentkezett.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.