Bár a MÁV Start Zrt. a vonalon új menetrendet vezetett be, általánosak a 15-20 perces késések, így bizonytalanná vált a vonalszakaszt naponta használó 12,5 ezer utas munkába, iskolába érkezése, hazaérkezésének időpontja. Előfordultak egy-egy állomáson 20-30 perces veszteglések is.
A Világgazdaság érdeklődésére a MÁV sajtója azt írta, hogy a társaság törekszik az építési fázisokhoz igazodó utasbarát menetrend kialakítására. A vágányzár tervezésekor mindig figyelembe veszi a lassújelek okozta többletmenetidőt, amit a menetrendbe be is építenek. Ám az előre nem látott változások, rendkívüli események miatt így is előfordulhatnak késések.
Az átépítés során a közlekedés egyes szakaszokon egy vágányon zajlik, ilyenkor a vonatoknak meg kell várniuk a szemből érkező járműveket, ami miatt borul a vágányzári menetrend, nő a menetidő, a vonatok várakozásra kényszerülhetnek.
Nem egy utast bosszant az is, hogy hétvégenként csupán egy kocsiból álló FLIRT szerelvény közlekedik, óránként, mintegy 200 ülőhellyel, így a hétvégi programok miatt vonatra szállók gyakran állni kényszerülnek. A MÁV Start szerint azonban a vonalon az utasforgalom eddig nem kívánta meg a többkocsis szerelvények használatát, mert a többletülőhely iránti igény csak néhány, rövidebb szakaszon jelentkezett.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.