Az újonnan megszerzett gyárak termelését is beleszámítva 14,8 százalékos volt a növekedés, ami 50,5 millió hektónyi eladott sört jelent. A cégcsoport konkrét értékeket csak az eredménysoron közölt, eszerint az adózott eredmény a tavalyi 293-ról 260 millió euróra esett vissza. Jean-Francois van Boxmeer elnök-vezérigazgató közleményében megerősítette cége idei évre várt forgalmi és nyereségkilátásait, szerinte a negyedéves adat szinkronban volt a várakozásaikkal.
Véleményét nem osztották a Bloomberg elemzői, akik ennél sokkal jobb forgalmi adatokat vártak a Soproni révén Magyarországon is jelen lévő vállalattól. Ennek megfelelően a bejelentésre 3,6 százalékot zuhant az árfolyam az amszterdami tőzsdén.
A lanyhább keresletet az északi féltekén uralkodó hideggel és havas téllel magyarázták, ami nem kedvez a hűsítő ital fogyasztásának. Különösen Nyugat-Európára panaszkodtak, ahol a régiók közt egyedüliként mértek visszaesést, méghozzá 1,7 százalékosat. Itt a március végi húsvét megdobta ugyan a forgalmat, de nem annyira, hogy az év eleji zimankó miatti negatív hatásokat kompenzálni tudja.
A magyar piac mellett Kelet-Európát, Afrikát és a Közel-Keletet is magába foglaló EMEA-régió 6,8 százalékos organikus forgalombővüléssel az eladások több mint ötödét adta, míg a legnagyobb, 11,3 százalékos plusz az Ázsia és Óceánia alkotta régiót fémjelezte, ahol a kínai Tiger márkával taroltak a hollandok.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.