Az American Airlines megrendelt 47 darab Boeing 787 Dreamlinert hosszú járataihoz, bővítve ezzel alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású repülőgépeinek flottáját. Ez az ügylet 12,3 milliárd dollárt hoz a Boeingnek, és letörte az Airbus azon törekvését, hogy kiterjessze széles körű repülőgép-értékesítését az Egyesült Államokban – írja a Bloomberg.
A légitársaság visszavonta az igényét 22 darab Airbus A350 típusú repülőgépre, amelyeket még a US Airways rendelt meg korábban (a US Airways 2015-ben olvadt össze az American Airlinesszal). Az Airbusnak azzal kell szembesülnie, hogy a legnagyobb légi közlekedési piacon, az Egyesült Államokban nagyot erősödik a Boeing.
A jelenlegi ügylet idén már a második alkalom, hogy ez a cég felülkerekedik az Airbuson, és úgy tűnik, sikerült meggyőznie az ügyfeleket, hogy álljanak át a 787-esre. A Hawaiian Airlines az egyetlen vásárló az Airbus A330-800-ra, a múlt hónapban azonban úgy döntött, hogy tíz Dreamlinert rendel a Boeingtól.
Nehéz volt a döntés a Boeing 787, valamint az Airbus A350 és A330neo között. Végül azért döntöttünk a 787-es mellett, mert célunk, hogy egyszerűsítsük a flottáinkat
– mondta Robert Isom, az American Airlines elnöke.
A tervek szerint a légitársaság csökkenti a széles törzsű repülőgépeinek a számát, ennek következtében spórolhat a karbantartási és a képzési költségeken. Korábban azt nyilatkozták, hogy a megrendelt Airbus A350-esek túl kicsik ahhoz, hogy nyereségesen tudják őket működtetni. A jelenlegi Boeing-ügylet magába foglal 22 darab 787-8 típusú gépet, amely a jet család legkisebb tagja, és 25 darabot a 787-9-es típusból. Ez egyben azt is jelenti, hogy az amerikai flotta duplázza a Dreamerseknek, a Boeing legfejlettebb repülőgépeinek a számát.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.