BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot álmodtak a német környezetvédők

Német környezetvédő szervezetek szerint teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie a korosabb dízelautók utólagos átalakításának a költségeit a megkövetelt emissziós határértékek betartása érdekében.

A német Spiegel magazinban megjelent beszámoló szerint a német kormány pénzügyi alapot tervez létrehozni a korosabb dízelautók utólagos műszaki átalakításának a finanszírozására. A lap úgy tudja, hogy a kormány ötmilliárd eurót szedne be az autógyártóktól az alapba, de költségvetési forrásból maga is hozzájárulna annak feltőkésítéséhez.

A német Zöldek és a környezetvédő szervezetek viszont elfogadhatatlannak tartják a dízelautók átalakításának finanszírozását adófizetői pénzekből, szerintük annak terheit teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie.

Forrás: AFP

„Az autógyárak olcsó technológiai megoldásokat alkalmaztak a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, hogy ezzel is növeljék a profitjukat” – jelentette ki Oliver Krischer, a Zöldek parlamenti frakciójának a vezetője, hozzátéve, hogy „most pedig egyék meg amit főztek”. Leszögezte:

az mindenképpen pozitív, hogy a kormány végre hathatós intézkedésekre szánta el magát, azt azonban világossá kell tennünk, hogy költségvetési pénzek nem kerülhetnek az alapba.

Ehelyett már ideje lenne „bevetni a hüvelykszorítót az iparral szemben” például bírságok kivetésével, vagy kötelező visszahívások elrendelésével a szükséges műszaki átalakítások elvégzéséhez.

A szövetségi környezetvédő szervezetek szövetsége, a VZBV (Verbraucherzentrale Bundesverbands) vezetője, Klaus Müller is elutasítja a dízelautók átalakításának költségvetési pénzekből történő finanszírozását.

Amennyiben Peter Altmaier gazdasági miniszternek fontos a kormány rendszerető imázsának a megőrzése, Olaf Scholz pedig továbbra is takarékos pénzügyminiszternek akar tűnni, akkor nem engedhetik meg az autógyárak finanszírozását adófizetői pénzekből

- jelentette ki.

Niklas Schinerl, a Greenpeace szóvivője kijelentette, hogy a dízelautók utólagos átalakítása nem korlátozódhat csak a flotta egy részére, mint ahogy azt a Spiegel beszámolója alapján a kormány tervezi. „Az autógyárak képesek lennének jelentős mértékben tisztábbá tenni a dízeleket, csak az túl sokba kerülne nekik” – mondta, hozzátéve,

az autóiparnak kivétel nélkül minden egyes manipulált dízelautót át kell alakítania, mégpedig saját költségére, hogy forgalomban is megfeleljenek az előírásoknak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.