Kerekasztalt alapítottak baloldali közvélemény-kutató cégek, és rendszeres találkozókon, előre elhatározott menetrend szerint dolgoznak – értesült a Magyar Nemzet. Ez magyarázatot ad egy meghökkentő jelenségre, amelyet az utóbbi hetekben a pártok támogatottságának mérését illetően tapasztalhattak a hírolvasók.
A hetekben baloldalinak ismert közvélemény-kutató cégek olyan felméréseket közöltek, amelyek szerint folyamatosan csökkent a kormányzó Fidesz–KDNP támogatottsági előnye az ellenzéki Tisza Párttal szemben, sőt Magyar Péter formációja meg is előzte a kormánypártokat.
Ugyanakkor más közvélemény-kutatók a Fidesz–KDNP stabilan 7-10 százalékos előnyét mérik.
A kutatások két csoportja közti különbség nagy, rendszert mutat, és jelentősen meghaladja a hibahatárt.
A Magyar Nemzet emiatt fogott gyanút.
„A szokatlanul nagy, bőven a hibahatár feletti különbség az egyes felmérések eredménye között, illetve az, hogy a baloldali kötődésű cégek – köztük a 21 Kutatóközpont, a Medián, a Publicus, az Idea, a Republikon és a Závecz – koordináltan, egymást követően közzétett kutatásai egyértelmű tendenciát rajzolnak fel a Tisza Párt gyors emelkedéséről, nem lehet a véletlen műve” – írta a lap szombaton.
A Magyar Nemzet információi szerint a baloldali közvélemény-kutatók a 2022-es választásokat megelőző időszakhoz hasonlóan ismét összehangoltan, koordinálva dolgoznak. Úgy tudják, ez az oka, hogy manipulatív szándékkal összhangban, másoktól eltérően, a Tisza Párt előnyét mutatják ki a pártpreferenciák mérésében.
Új kutatás érkezett: így áll most a Fidesz és Magyar Péter versenyfutása – homlokegyenest ellentmondók a számok
Homlokegyenest ellenkező következtetésre jutott egy friss kutatás a pártok jelenlegi szimpátia indexéről, mint több baloldalhoz köthető vállat felmérése. A Real-PR 93. szerint egy most vasárnapi választáson biztosan győzne a Fidesz, míg a Magyar Péter nevével fémjelzett Tisza Párt csak 35 százalékot szerezne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.