Belföldön fogadva nem növelheti az előfizető mobiltelefon-számláját, ha a külföldi számról kezdeményezett hívást fogadja, ettől függetlenül a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a mobilszolgáltatók tudatos fogyasztói magatartásra és megfontoltságra intik az előfizetőket.
Számos panasz érkezett az elmúlt napokban külföldi számról indított rejtélyes telefonhívásokról az NMHH és a mobilszolgáltatók ügyfélszolgálataihoz. A sajtóban, illetve a közösségi oldalakon is több érintett számolt be arról, hogy elsősorban ugandai, orosz, cseh, vagy lengyel ország-előhívószámmal jelzett hívást a telefonjuk, de volt példa Burundiból, Grenadából, Szamoából, Ausztriából és Romániából érkező hívásra is.
A legtöbben nem reagáltak a hívásra, aki mégis felvette, az általában a vonal azonnali bontását tapasztalta. A jelenség vélhetően egy újabb ún. wangiri, vagy más néven scam hullám, melynek lényege, hogy
Ezek a csaló kezdeményezések bizonyos időközönként felütik fejüket, vissza-vissza térnek a gyanútlan fogyasztók megtévesztésére, az egyetlen fontos dolog, hogy a bizonytalan eredetű külföldi hívásokat és SMS-eket hagyjuk figyelmen kívül.
Probléma csak abban az esetben jelentkezhet, azaz csak akkor érheti belföldön anyagi kár a mobiltelefon-tulajdonost, ha a gyanús számot visszahívja, egyébként nem, hiszen belföldön a szolgáltatók külföldi hívás fogadása esetén sem számolhatnak fel pluszköltségeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.