„Az előttünk álló egy évben a kkv-k több mint kétharmada, 67 százaléka kalkulál a cafeteria juttatások valamelyik formájával, míg egy évvel ezelőtt – az új törvény bevezetésekor – ez az arány mindössze 25 százalék volt. Az erőteljes növekedés hátterében az állhat, hogy
a cégek megbarátkoztak az új szabályokkal.
A jelenlegi arányt is tovább növelheti, hogy idén az ún. egyes meghatározott juttatások esetében – mint a helyi bérlet, az Erzsébet-utalvány vagy az iskolakezdési támogatás – a munkaadói terhek 43,66 százalékról 40,71 százalékra mérséklődtek. Ezzel a munkavállalók is jól járhatnak, hiszen az adott munkáltatói keretből így idén nagyobb összeg juthat a dolgozóknak” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
A különböző cafeteria elemek népszerűsége egyaránt nőtt, és jelentősen átrendeződött a korábban megszokott rangsor is.
„Jelenleg a munkába járás költségtérítése a legnépszerűbb, egy év alatt a harmadik helyről tornázta fel magát az élre, hiszen közel ötszörösére, 34 százalékra nőtt az ebben gondolkodó cégek aránya. A dobogó második fokán
a 100 ezer forintig adómentesen adható készpénz juttatás áll (27százalék),
ami egy évvel ezelőtt még az első helyen szerepelt. Harmadik helyen jelenleg a 13. havi fizetés áll, minden ötödik vállalkozás kívánja ezzel kiegészíteni munkavállalói fizetését. Eközben pedig a sokáig élen álló étkezési Erzsébet-utalvány épphogy lecsúszott a dobogóról (19 százalék)” – részletezte az eredményeket a szakember.
Nem mindegy azonban, milyen ágazatban és mekkora cégnél dolgozunk. A béren kívüli juttatások gyakorisága a cég méretével párhuzamosan nő:
míg a mikrovállalkozások az átlagnál kisebb arányban gondolkodnak cafeteriában (62 százalék), addig a kis- és középvállalkozásoknál ez az arány 72 százalék és 76 százalék.
A különböző ágazatok közül a kereskedelemben 10-ből 6, az ipar és szolgáltató szektorban azonban már 10-ből 7 cég tervez a különböző juttatásokkal. Területileg a Dél-Dunántúlon és Pest megyében dolgozók számíthatnak a leginkább béren kívüli juttatásra a K&H kkv bizalmi index szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.