BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A legvágyottabb Ferrarik az elmúlt évtizedekből

Tavaly volt kereken hetven éve, hogy az olasz Ferrari bemutatta első sportautóját, a napokban pedig egy vadonatúj modellel állt elő a neves autógyár. A Ferrari 488 GTB alapjaira épített, egyedi megrendelésre készült sportkocsi tulajdonosa – akinek kilétét egyelőre nem fedte föl a gyár – a május 26-i Villa d’Este nevű eseményen veheti majd át új autója kulcsait.

A titokzatos megrendelő álma tehát valóra vált. Ám nem mindenki ilyen szerencsés: a legkívánatosabb Ferrari-modellekért jó mélyen a zsebébe kell nyúlnia a földi halandónak, így aztán sokaknak továbbra is csak a kívánságlistáján szerepelnek ezek az autócsodák.

A Luxury Insider honlap listázta a hét legvágyottabb Ferrarit. A cikk szerzőjének véleménye szerint

az egyik legkeresettebb a Ferrari 250, amelyet 1953–64 között gyártott a cég, s számos változata volt a tizenegy év alatt.

Az Egyesült Államok, Luigi Chinetti importőr tevékenysége folytán, fontos piaca lett az olasz gyártónak, és az ötvenes évek közepén egy nyugati parti kereskedő úgy vélte, lenne kereslet egy nyitott Spider modellre Kaliforniában is. Így az olasz Scaglietti autótervező cég lehetőséget kapott arra, hogy megálmodja e mostanra legendássá vált autót; összesen 106 darab készült belőle.

A Testarossa a maga idejében a legerősebb motorral rendelkező sportautó volt
Fotó: Hollywood Wheels

A 275 GTB Competizionéből két prototípust is gyártottak 1965-ben, a karosszéria eredetileg az új Berlinettához készült volna.

Később kissé átdolgozták, könnyebbé tették, hogy versenyezni is lehessen vele, s ezek az autók két nagy versenyen is rajthoz álltak ugyanabban az évben. Nem maradhat le a listáról a Ferrari Testarossa sem, amelyet 1984 októberében mutattak be a Párizsi Autószalonon: az új modell szakított az addigi hagyományokkal, a Pininfarina-dizájn innovatív és meghökkentő volt. A Testarossa a maga idejében a legerősebb motorú sportautó volt.

Fotó: AFP/Uli Deck/dpa

Néhány évvel később, 1987-ben állt elő a Ferrari az F40-nel, az új modell bemutatását a gyár fennállásának negyvenéves évfordulójára időzítették. A szintén Sergio Pininfarina tervezte F40 kifinomult, nagy teljesítményű modell volt, akár versenyautónak is elment volna. Megjelenése előtt számos lesifotó látott napvilágot, ahogy a radikálisan új tervezésű prototípus Maranello – ahol a Ferrari-gyár található – utcáin száguldozik.

Az ötvenedik évfordulóra is újdonsággal rukkolt elő a Ferrari: az F50 hajazott leginkább egy Forma–1-es autóra, melyet a Ferrari közutakra tervezett.

Kompromisszumok nélküli teljesítmény, leegyszerűsített megközelítés jellemezte e sportkocsit, amely számos elemet felhasznált a száguldó cirkusz világából. A kilencvenes években egyértelműen átvette a vezető címet az F40-től, mint a Ferrari legextrémebb modellje.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.