BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

HD-ben nézzük a focivébét, ha már nem lehetünk ott

Az elmúlt időszakban nagyban átalakultak a tartalomfogyasztási szokásaink, azonban az internetezés mellett még ma is imádunk tévézni. Az Invitel tapasztalatai alapján egyszerűen megőrülünk a nagyfelbontású televíziózásért.

A Nielsen Közönségmérés legújabb adatai alapján 2018 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan még mindig több mint 5 órát töltött a tévékészülékek előtt, 3 perccel többet, mint egy évvel korábban. A filmek és a szórakoztató műsorok voltak a legnépszerűbbek a tévénézők körében – a tévénézési idő több mint felét ezekre a műsorokra fordították.

A filmek és a szórakoztató csatornák iránti érdeklődés mellett az élő sportközvetítések nézettsége is kifejezetten kedvezőnek mondható. Különösen igaz ez a nagy világversenyek, nemzetközi sportesemények idején, így várhatóan idén nyáron is ezt tapasztaljuk majd.

A nézők saját bevallásuk szerint rangos nyári sportversenyek idején tévénézési idejük közel 20 százalékát töltik sportközvetítések megtekintésével

és ez főként annak köszönhető, hogy igenis szeretünk otthoni környezetben, családi, vagy baráti körben szurkolni.

Forrás: AFP

Az Invitel ’Sport minden felületen’ felmérése szerint is a saját otthon a közvetítések fogyasztásának tipikus helyszíne: a válaszadók többsége (58 százaléka) leginkább itt szereti megtekinteni a sporteseményeket, ha pedig a program mégis másképp alakul, akkor jellemzően az ismerősök, barátok otthonát választja helyszínül.

A kutatás során megkérdezettek többsége sporteseményt kizárólag csak élőben nézne szívesen és az élő sportközvetítések esetében 84 százalékuk a tévécsatornákat jelölte meg legfontosabb hozzáférési pontként.

A jó képminőség mindenek felett

A válaszadók közel háromnegyede vallja, hogy tévézéskor nagyon fontos számára a HD minőség.

A kiváló felbontású képnek és a gazdag vizuális élménynek köszönhetően a tévé képernyője előtt is úgy érezhetjük magunkat, mintha mi is ott ülnénk a stadion lelátóján, így a meccsnézések, de akár a közös családi filmezések is emlékezetesebbek lehetnek.

Az Invitel tapasztalatai alapján úgy tűnik, egyre tudatosabbá válnak a magyar tévénézők. Egyre jobb minőségű kép- és hang sugárzására képes televíziókat vásárolnak, így évről-évre folyamatosan nő a HD TV penetráció.

A Nielsen szerint például a magyar háztartásokban az elmúlt egy évben közel 10 százalékponttal nőtt a HD adás vételére alkalmas televíziókészülékek száma, mintegy 72 százalékuk már rendelkezik ún. HD ready vagy full HD készülékkel.

Bár edukációs téren még van mit fejlődnünk, a tévénézők többsége ma már tisztában van azzal, hogy a korszerű készülékekkel csak az újszerű tévénézés lehetőségét kapjuk és megfelelő minőségű HD tartalomról külön szükséges gondoskodnunk.

Forrás: Invitel Zrt.

Ezt igazolja az is, hogy a HD tévék terjedésével párhuzamosan

ugyanilyen ütemben nő a nagyfelbontású HD csatornákat tartalmazó televízió-előfizetések száma is.

Az Invitel saját ügyfélkörben szerzett tapasztalatai szerint a cég tévészolgáltatásra előfizető ügyfeleinek több mint kétharmada például már rendelkezik digitális előfizetéssel és HD csatornákkal, amely arány 2 évvel ezelőtt, a 2016-os nyári nagy sportversenyek idején még csak 44 százalék volt.

A közeledő foci-vb felpörgeti a lapostévék eladását is

Amint a 2010-ben és 2014-ben megrendezett labdarúgó világbajnokság idején, úgy az idei második negyedévre is kiemelkedő értékesítési eredmények várhatók a hazai lapostévék piacán – derül ki a GfK elektronikai cikkek értékesítési adatait monitorozó POS Tracking kutatásából.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.