Az előzetes adatok alapján Európát leszámítva a világ minden pontjáról javuló adózás előtti eredményt tettek közzé a légitársaságok, az öreg kontinensen az első negyedév tradicionálisan rossz időszaknak számít. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) kimutatása szerint a cégek átlagosan 6,5 százalékkal jobb adózás előtti eredményt produkáltak a tavalyihoz viszonyítva.
Ennek ellenére ugyanakkor a tőzsdei részvények árfolyama áprilisban 4,8 százalékkal, az év eleje óta pedig 5,8 százalékkal csökkent. Az észak-amerikai cégek papírjai 12 százalékot zuhantak január óta. Ennek hátterében a teljes iparágra jellemző bizonytalanságok állnak.
A legfontosabb tényező, hogy a nyersolaj ára 2014 áprilisa óta folyamatosan emelkedik, ezzel nyomást helyezve a légitársaságok profitjára.
A Brent csak az év eleje óta a IATA kimutatása szerint 50 százalékkal drágult. A másik fő probléma a folyamatos kapacitástöbblet, amely szintén lefelé szorítja a járatok nyereségességét.
Bizakodásra adhat okot a légitársaságoknak, hogy márciusban 9,5 százalékkal nőtt az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény, a gazdaság teljesítménye pörgeti az utasforgalmat, a járatok töltöttsége pedig 82,4 százalékos rekord szintre javult márciusban.
Több mint duplájára, 124 százalékkal nőtt az Emirates dubaji légitársaság adózott eredménye a március 31-ével zárult 2017-es pénzügyi évben az előző évihez viszonyítva – közölte a cég a honlapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.