Az Air France vezetője április 21-én jelentette be: belső konzultációt indít annak érdekében, hogy a dolgozókat egyesével győzze meg a szakszervezetek által elutasított bérmegállapodásról. Arra az esetre, ha az április 26-ától május 4-ig tartó szavazás eredménye negatív lenne, Jean-Marc Janaillac kilátásba helyezte lemondását, jóllehet a voksolásnak nem volt jogi ereje.
Az Air France 46 771 alkalmazottjának 80,33 százaléka vett rész a szavazáson, s 55,44 százaléka elutasította a vezetőség ajánlatát.
A francia légitársaság mellett az Air France-KLM francia-holland cégcsoportot is 2016 július óta vezető, 65 éves Jean-Marc Janaillac ezt követően jelentette be lemondását.
Vállalom a szavazás következményét, és a következő napokban benyújtom a lemondásomat az Air France és az Air France-KLM igazgatótanácsának
- mondta az elnök-vezérigazgató párizsi sajtótájékoztatóján. A légitársaság közleménye szerint Jean-Marc Janaillac május 9-re hívta össze a igazgatótanácsot, amelynek hivatalosan is benyújtja a lemondását.
Bruno Le Maire francia gazdasági miniszternek és Élisabeth Borne, a közlekedési tárca vezetőjének közleménye szerint az igazgatótanácsnak kell meghatároznia a kialakult válsághelyzetben a megoldás feltételeit. Mindketten üdvözölték „Jean-Marc Janaillac bátorságát és a válságkezelő munkát, amelyet az elmúlt két évben a cégcsoport élén végzett”.
A francia álam 14 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik az Air France tőkéjében.
Az elnök-vezérigazgató távozása a bizonytalanságba sodorhatja a francia-holland légitársaságot, amely pénteken közölte, hogy az első negyedévben 300 millió eurós bevételkiesést okozott a február 22. és április 24. közötti 11 sztrájknap.
A dolgozók csütörtökön és pénteken is sztrájkoltak, és a szakszervezetek jelezték, hogy az elnök-vezérigazgató lemondása ellenére megtartják a hétfőre és keddre tervezett munkabeszüntetésüket is, a követeléseiken pedig nem változtatnak.
Az ágazatban dolgozó 11 szakszervezet béremelésért sztrájkol, és legalább 5,1 százalékos emelést követel, míg a cégvezetés a fizetések reálértékét megtartó 1 százalékos emelésre látott eredetileg lehetőséget, ezt később 2 százalékra módosította az idei évre, és 2021-ig általánosságban 7 százalékos emelést javasolt egyéni juttatásokkal kiegészítve, de sem a szakszervezetek, sem a dolgozók nem fogadták el az ajánlatot.
A menedzsment szerint nem lehet teljesíteni a dolgozók követelését úgy, hogy ne sérüljön a cég hosszú távú növekedési terve (erről itt olvashat bővebben). A francia légitársaságnál 2011 óta nem volt béremelés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.