A konfliktuskezelési és kommunikációs továbbképzéseket tartják a legfontosabbnak, azokra fizetik be dolgozóikat a legnagyobb arányban a turisztikai szolgáltatók – derül ki a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány nem reprezentatív felmérésének összegzéséből.
Továbbra is az angol és a német a turisztikai ágazatban a két leghasznosabb nyelv, legalábbis Magyarországon.
A munkaadók 65,4 százaléka az idegen nyelvi továbbképzést nagyon fontosnak tartja dolgozói számára. Ez egyúttal azt is jelzi, hogy az idegen nyelv ismerete az ideálistól még messze van a szektorban, ahol egyébként a környező országok nyelveit csaknem azonos arányban, 20,3 százalékban tartják hasznosnak, míg az oroszt 18,1 százalékban.
A vállalkozások oktatással kapcsolatos igényeit felmérő szövetségi kérdőívet kitöltő 182 cég 84,6 százaléka önköltséges továbbképzésekre és szakmai képzésekre is rendszeresen beiskolázza munkavállalóit, csak 15,4 százalékuk vett igénybe pályázati segítséget. Jellemzően a három-négy napos vagy a kétszer egy-két napos továbbképzéseket, workshopokat, tréningeket, study tourokat vagy e-tananyaggal támogatott önálló tanulást tartják hasznosnak a cégek.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.