Éppen egy éve kezdte meg működését a JóAutók.hu, amely elsőként vállalta fel Magyarországon, hogy csak megbízhatósági előszűréseket követően tesz ki autóhirdetést a felületére. Az eltelt időszak főbb tapasztalatai az alábbiak:
a vizsgált, valamivel több mint 800 autókereskedő cégnek csupán 48 százaléka felelt meg az előszűréseknek.
A kiszűrt cégek 49 százaléka a nem megfelelő autóállomány, 36 százaléka a negatív vásárlói és szakmai visszajelzések, 15 százaléka pedig a nem megfelelő céges háttér miatt hullott ki a rostán.
Az autóállomány esetében kizáró szempont többek között a sorozatosan előforduló irreális kilométeróra-állás, a rossz műszaki állapotú, hiányos, működésképtelen vagy sérült autók jelentős súlya a kínálatban, illetve a fantomkészletből történő értékesítés, vagyis még nem behozott, csak ígéretként létező használt autók árusítása előleg vagy foglaló bekérésével.
A nem megfelelő céges háttér egyaránt vonatkozik a telephely nélkül működő, jelentősebb adótartozást felhalmozó, illetve felszámolás vagy csődeljárás alatt lévő kereskedésekre is. A visszajelzések esetében a portál egyaránt támaszkodik ügyfelek, vásárlók, saját partnerek értékelésére, illetve szakmai know-how-k alapján nyert egyéb adatokra.
Az a tény, hogy egy autókereskedő nem felel meg a megbízhatósági kritériumok valamelyikének, nem jelenti azt, hogy valamennyi autóhirdetése félrevezető volna
– hangsúlyozza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
A cég várhatóan az idei év végére mind a 3000 hazai kereskedőcéget átvilágítja majd. Várakozásaik szerint azonban – tekintettel arra, hogy a tesztelés eddig a nagyobb és ismertebb kereskedőket érintette – a megbízhatóan működő kereskedők száma 800 és 1000 között alakul majd, ami kevesebb mint harmada az összes piaci szereplőnek.
Az eddigi tapasztalataink szerint igen nagy a valószínűsége annak, hogy egy érdeklődő megtévesztő autóhirdetéssel találkozik. Az első forgalomba helyezés óta Magyarországon futó autók esetében könnyebb, külföldi eredetű járművek esetében nehezebb az előéletet feltérképezni
– teszi hozzá Halász Bertalan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.