A múlt évben majdnem minden hazai vasúti árufuvarozó nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban, növekedésükhöz hozzájárultak az általuk kínált logisztikai szolgáltatások is. Ám a bővülést nem mindig kísérte az eredményadatok javulása.
Az összesített számokat erősen befolyásolják a riválisainál nagyságrenddel nagyobb Rail Cargo Hungaria adatai.
Kapcsolt vállalkozása, a Rail Cargo Carrier a 10,1 milliárdos forgalma mellé 100 millió körüli profitot is felmutatott, holott az előző évben még mintegy hárommilliárdos mínuszban volt.
Partnereinktől tavaly minden korábbinál nagyobb megrendeléseket kaptunk, annyit, hogy azt a meglévő kapacitásainkkal nem is tudtuk kielégíteni
– mondta a Világgazdaságnak Kovács Imre, az RCH igazgatóságának elnöke. Közlése szerint a helyzet hasonló volt egész Európában, de az itthoni körülményeket nehezítették az intenzívebbé váló pályafelújítások. Ezek miatt az RCH vonatai kerülő útvonalakra kényszerültek, így tovább csökkentek a kapacitásai és nőttek a költségei. A helyzet miatt a társaság a nyáron kénytelen volt rövid időre áruforgalmi korlátozást bevezetni, mindez persze tükröződik az eredményeiben. Ám őszre úrrá lett a nehézségeken. Árpolitikáját hozzáigazította a megváltozott piaci viszonyokhoz, ügyfélportfólióját pedig megtisztította. Újabb tartalékokat tárt fel, javította hatékonyságát. Ezeknek is köszönhetően az idei, vágányzárakkal terhelt időszakban már jobb eredményekre számít. Félig osztrák kézben van a terület második legnagyobb hazai cége, a GYSEV Cargo is, amely minden gazdálkodási mutatóját javította tavaly. Árutonna-kilométerben mért teljesítménye 35,8 százalékkal nőtt. A társaság az elmúlt évben az Amber Rail a. s. gazdasági társaság kizárólagos tulajdonosa lett.
A terület további cégei azok a kisebb magántársaságok, amelyek a vasúti áruszállítási piac 2004-es megnyitása után jelentek meg a piacon. Köztük a legnagyobb a Petrolsped 65 és az Illés Logistics 35 százalékos tulajdonában lévő MMV Magyar Magánvasút Zrt., amely tavaly mintegy 38 millió tonna árut továbbított, és a korábbi mintegy harmadával, 9,5 milliárd forintra növelte az árbevételét. Szerelvényei többsége az északnyugat–délkelet tengely mentén haladnak az országban.
A Floyd csökkenő eredmény mellett növelte 7,5 milliárd forintra az árbevételét. A társaság 65 százaléka a hamburgi Eurogate Intermodal GmbH, a többi az I.C.E. Holding Kft. kezében van. A nagyobb bevételt exportja növekedésének köszönhette.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.