A Google és a Carrefour közös internetes élelmiszer-kiskereskedelembe kezd Franciaországban – jelentette be az áruházlánc, hozzáfűzve: ez lesz az első alkalom, hogy az amerikai platformján friss élelmiszereket fognak árusítani. A hírre 3 százalék feletti erősödést produkált a Carrefour. Legkésőbb 2019 elején a francia vásárlók a Carrefour termékeit már a Google Home, a Google Assistant és a Google Shopping platformon keresztül is megvásárolhatják – adta hírül a francia kiskereskedelmi cég.
Alexandre Bompard, a Carrefour vezérigazgatója már tavaly júliusi kinevezésekor megígérte, hogy cége piacvezető lesz az élelmiszerek e-kereskedelmében, és ily módon csökkenti a vállalat függőségét külvárosi szupermarketeinek változó forgalmától.
Ez a megállapodás az egész vállalatot át fogja alakítani, és a Carrefour lesz Franciaország első számú online élelmiszer-kiskereskedője, ami a januárban bejelentett teljes megújulási tervünk első pillére
– csatlakozott főnökéhez Marie Cheval, a francia cég digitális átalakulásért felelős vezetője.
Az együttműködés keretében a Carrefour több mint 160 ezer alkalmazottjának elérhetővé teszi a Google széles körű szolgáltatásainak és eszköztárának használatát. Az amerikai technológiai cég pedig a következő hat hónapban digitális továbbképzést tart a francia cég legalább ezer alkalmazottjának, felvértezve őket az új feladatkörökhöz szükséges ismeretekkel.
A francia kiskereskedelmi láncok közötti verseny az utóbbi időben magasabb sebességbe kapcsolt, és már az internetes kereskedést is áthatja.
A Casino Guichard Perrachon SA például márciusban jelentette be, hogy Monoprix nevű bolthálózatának a termékeit az Amazon Prime felületén is forgalmazni fogják Párizsban és környékén.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.