BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felszámolók az Ikarus Egyedi Kft. élén

Az Ikarus Egyedi élére egy felszámolócégtől érkezett két új ügyvezető – számolt be a hírről a Zoom.hu.

Június 22-e óta már nem Mészáros Csaba de facto tulajdonos vezeti az Ikarus Egyedi (Ikarus EAG) buszgyártót, ami 170 busszal tartozik a Volánnak és a BKV-nak, hanem két felszámoló – tudta meg a Zoom.hu.

A cég ezen a napon tartott rendkívüli taggyűlést, ahol a tagok megszavazták Mészáros Csaba visszahívását az ügyvezetői tisztségből, majd egy lendülettel Molnár István és Ecsédi András ügyvezetői kinevezéséről döntöttek. Ecsédi András és Molnár István az ÁFI Felszámoló és Vagyonkezelő Zrt-nél dolgoznak.

Fotó: Balogh Zoltán / MTI

A taggyűlésen arról is döntöttek, hogy az Ikarus Egyedi csődvédelmet kér. A Zoom.hu úgy tudja, a taggyűlésen hivatalosan az Egyedi cseh tulajdonosa, az Ikarus Asset Management a.s. kezdeményezte, hogy az ügyvezetést olyannak adják át „kizárólag reorganizációs célzattal”, aki ilyen tapasztalatokkal („reorganizáció, csőd, felszámolás”) rendelkezik. Mészáros Csaba személyesen tette hozzá az előterjesztéshez, hogy a „reorganizáció” nagy munkaigénye miatt a szakértő csapat két tagjának kellene ügyvezetői jogkört adni.

Ezek derültek még ki a taggyűlésen:

  • A taggyűlés arról is döntött, hogy az Ikarus Egyedi csődvédelmet kér.
  • Az Egyedi 3,86 milliárd forinttal tartozik az MKB Banknak. A hitelszerződést már kétszer meghosszabbították, az utolsó határidő június 18-án járt le. Mészáros Csaba elismerte, hogy az Egyedi jelenleg nem tud fizetni, ahogy azt is, hogy a gyártás gyakorlatilag leállt.
  • Az Egyedi legnagyobb, függőben lévő megrendelése 150+30 csuklós busz a Volánnak és a BKV-nak, a buszokat április 11-ig kellett volna leszállítania, június végén 9 átadott buszról lehetett tudni.
  • Az Ikarus Egyedi Kft. idő közben sajtóközleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz, amelyben azt írták, hosszú idő után először rendelkeznek magyar fejlesztésű városi közlekedésben használt szóló és csuklós autóbuszokkal. Tendereiket rendre a legalacsonyabb árral nyerték, így a midi elektromos busz tendert 1,5 milliárd forinttal, míg a 180 darab csuklós busz tendert közel 3 milliárd forinttal olcsóbb ajánlatukkal nyerték el a második helyezett külföldi gyártókkal szemben.

    A társaság tevékenysége a magyar költségvetésnek eddig megközelítőleg 5 milliárd forint, a 180 darab csuklós autóbusz legyártásával pedig további 3 milliárd forint bevételt és megtakarítást eredményezne – közölték. Végül hozzátették, mindezekre tekintettel kérik a kormányt, hogy a társaságot minősítsék stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek és vegyenek részt a reorganizáció folyamatában.

    Az IKARUS Egyedi Kft.-vel szemben az IKARUS márkanév bejegyezett védjegyjogosultja, a Műszertechnika Holding Zrt. pert indított annak érdekében, hogy a gazdasági társaságot a bíróság tiltsa el cégnevében az IKARUS szó használatától.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.