BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Dunaferrnek is fel kellett készülnie az extrém időjárásra

Évek óta a mostani az egyik legalacsonyabb dunai vízállás. Mindez komolyan befolyásolja a folyón történő szállítmányozást, de a Dunaferr felkészült erre is.

Az alacsony dunai vízállás kapcsán az ISD Dunaferr Zrt. logisztikai társasága, az ISD Portolan Kft. ügyvezető igazgatója, Capt. Vaso Janicic adott interjút a duol.hu-nak.

Bizonyos Duna-szakaszokon ilyen alacsony víz­állást még sohasem mértek. Ennek ellenére még a mostani rendkívül nehéz helyzetben is (amely akár vis maiornak is nevezhető) elsősorban vízi úton igyekszünk az árut elszállítani.

Olyan alternatív megoldásokhoz folyamodunk, mint például könnyítjük az uszályokat, vagyis rakományuk egy részét könnyebb egységekbe rakodjuk át, majd – ­miután a kritikus pontokon sikerült így áthaladni – visszarakodjuk az eredeti uszályba, amely aztán már folytatni tudja útját a célállomás felé” – árulta el a logisztikai igazgató.

Fotó: Zsedrovits Enikő/Dunaújvárosi Hírlap

Azt is mondta, olyan a vízállás, hogy a különböző folyami egységek már semmiképpen sem tudnak haladni, ezért meg kell állítani őket, ilyenkor az árut az út közben található tárolóuszályokba, vagy raktárakba helyezik el. Hozzátette, hogy Ausztria és Németország területén több ilyen raktár is a rendelkezésükre áll, ahol az árut egy bizonyos ideig ingyen tudják tárolni.

A rendkívül száraz időjárásról elmondta, mivel az alapanyag javarészt ukrán és román kikötőkből a Dunán érkezik Magyarországra, a mostani alacsony vízállás nagyban befolyásolja a Dunaferr szokásos logisztikai tevékenységét.

Ezzel együtt a Duna leg­kritikusabb vízállása most az osztrák–német határon található. Itt a hajók, uszályok megengedett merülése 1,3 méter – sőt, elképzelhető, hogy el fogja érni az eddig elképzelhetetlennek tűnő 1,1 métert. Ez rendkívül nagy mértékben érint bennünket,

hiszen belvízi késztermék-kiszállításunk döntő többségében németországi és az ARA (Belgium/Hollandia) kikötőkbe irányul” – tette hozzá.

Capt. Vaso Janicic az interjúban elmondta, ha új utakon kell megoldani a cég logisztikáját, akkor speciális vagonokat és kamionokat kell használniuk, ezek a megoldások ilyenkor a szállítási díj növekedésével járnak, másfelől viszont a Dunaferr így biztonságosan tudja folytatni a termelést, a készárut pedig időben el tudják juttatni a vevőkhöz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.