A Xiaomi kínai okostelefon-gyártó 14,63 milliárd jüan (600 milliárd forint) nyereséget ért el a második negyedévben, szemben az egy évvel ezelőtti 12 milliárd jüanos veszteséggel.
A vállalat bevételei 68 százalékkal 45,24 milliárd jüanra emelkedtek. A profitot csökkentették a menedzsmentnek kifizetett rekordmagas, összesen 9,9 milliárd jüant kitevő prémiumok, köztük a Lei Jun vezérigazgatónak az IPO előkészítéséért juttatott 1,5 milliárd amerikai dolláros jutalom.
A MarketWatch szerint még soha egyetlen vállalatvezető sem részesült ekkora bónuszban.
Az ugrásszerű eredményjavulás megnyugtathatja a befektetőket a Xiaomi júniusi, csalódást okozó 4,7 milliárd dolláros IPO-ja után, amikor az előzetesen vártnál jóval olcsóbban sikerült piacra dobni a részvényeket. A cég az olcsó okostelefonjai értékesítését 44 százalékkal 32 millió darabra növelte a negyedév során. Ennek a teljesítménynek köszönhetően a Xiaomi a számára kulcsfontosságú fejlődő országokban a Samsung elé tudott vágni, és így például Indiában is piacvezetővé vált.
Az okostelefonok visszaeső globális piacán a Xiaomi azon kevés cég között maradt, amely növekvő értékesítésről tud beszámolni.
A pekingi székhelyű vállalat azonban az internetes szolgáltatásainak a fellendítését is célul tűzte ki. Az okostelefonjai vásárlóit a saját alkalmazásait értékesítő áruházába irányítja, az internetes platformján pedig szoftveres szolgáltatások árusításába és hirdetésekbe kezdett. A cég bevételeinek a 67 százaléka ugyanakkor még mindig az okostelefonok árusításából folyik be.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.