Az Apple az alkalmazás bevételeiből az első évben 30 százalékot von le, a második évtől ennek a felét teszi zsebre, és a havi pár dolláros tételekből hatalmas hasznot húz.
A Netflix ennek a gyakorlatnak szeretne gátat szabni azzal, hogy az alkalmazás belépőfelületéről az általa használt fizetési rendszerhez navigálja a felhasználót, s az újonnan regisztrálóknak letiltja az App Store-os fizetési lehetőséget.
A Netflix 33 országban (köztük Magyarországon) teszteli a programmódosítást – írja a TechCrunch. A szeptember végéig tartó tesztfázis után döntenek a folytatásról. A streamszolgáltató közleményében azt írja, hogy a különböző platformokon való belépés lehetőségét a felhasználók visszajelzései alapján és az ő érdekeiket szem előtt tartva teremtették meg. Az anyagi vonatkozást ugyan nem említik, de a fő mozgatórugó minden bizonnyal ez lehet.
A felhasználóknak elvileg mindegy, hogy az App Store-on keresztül vagy közvetlenül a Netflix honlapján át fizetik a díjakat, az attól nem lesz alacsonyabb. Az ujjlenyomatos vagy arcfelismeréses azonosítást használó, elkényelmesedett iPhone-tulajdonosok mindenesetre már panaszkodnak a fizetési mechanizmus „megbonyolítása” miatt.
Megjegyzendő, a Netflix májustól már az androidos applikációt használó új ügyfeleknek sem engedi, hogy a Google Play felületén fizessék számlájukat. Két éve a Spotify tiltotta le az App Store-os fizetést a magas költségvonzat miatt, mire az Apple az online zenei app eltávolításával fenyegette meg. A felek végül félúton megegyeztek, az új ügyfelek már csak a Spotify oldalán tudnak fizetni.
Az Apple-nek 300 millió olyan ügyfele van, aki az App Store-on fizet a mások által nyújtott szolgáltatásokért.
A cég legdinamikusabban növekvő üzletágáról van szó, amelynek bevétele a második negyedévben 9,6 milliárd dollárra gyarapodott, ami éves összevetésben 31 százalékos pluszt takar. A Fortnite és a Pokémon GO játékok után a Netflix az App Store harmadik legnagyobb jövedelemtermelő alkalmazása, kiesése nagy érvágás még egy Apple méretű vállalatnak is.
A millenniumi korosztályban, azaz az 1980 és 2000 közt születettek körében a leggyakoribb a fizetős szolgáltatások jelszavainak átadása – állapítja meg egy friss amerikai felmérés. Náluk a jelszavakat önként (vagy pénzért) átadók aránya 35 százalékos, szemben az X generáció (1965–1980) 19 százalékos és a Baby Boomers korosztály (1946–1964) 13 százalékos arányával. A jogosulatlan használatból fakadó károk hatalmasak, a Hulu online videótéka esetében kirívóan magasra, évi 1,5 milliárd dollár felettire becsülik a kieső bevételt. A Netflixnél, Amazonnál és az HBO Gónál is sok százmilliós összegekről lehet beszélni. | VG
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.