Az első fél évben 3,6 százalékkal nőtt a magyar sörpiac, a bővülés mértékénél szembetűnőbb azonban a belső átrendeződés: január és június között a prémiumsörök forgalma 30 százalékkal ugrott meg, a szuper-prémiumtermékek iránti kereslet pedig 50 százalékkal
– mondta a Világgazdaságnak Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Hozzátette, hogy a minőségi sörök fokozódó népszerűségével egyre kevesebben választják a polcon a közép- és alsó kategóriás változatokat. A sörszövetség igazgatója szerint a nyári hőség legalább 3-5 százalékos növekedést hozhat a harmadik negyedéves sörfogyasztásban, ez pedig az egész évet tekintve is biztató lehet. Mint mondta, a prémium- és szuperprémiumsörök bővülése hosszabb távon a magasabb bázison is két számjegyű maradhat.
Egy átlagosnál melegebb hónap akár 15-20 százalékkal nagyobb sörfogyást is eredményezhet – közölte lapunkkal Bors Kata, a Heineken Hungária vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője. A júliusi fogyasztásról még nincs adatuk, de úgy látják, hogy folytatódnak az előző hónapok pozitív trendjei. Ha marad a jó idő, akkor a teljes évre vetítve csaknem 5 százalékos növekedésre számítanak a sörpiacon. Felhívta a figyelmet, hogy az idei sörszezon a szokásosnál hamarabb kezdődött, az átlagosnál melegebb és szárazabb április és május hatására már a második negyedév elején rendkívül jó sörfogyást tapasztaltak, ez a tavalyi év azonos időszakához képest mind értékben, mind volumenben két számjegyű növekedést eredményezett.
A Heineken tapasztalatai szerint is
leginkább a prémiumsörök fogyasztása nőtt. Kismértékben, de a mainstream lagerek is növekedtek, míg a gazdaságos sörök eladásai csökkentek. Bár a június csapadékos volt, a labdarúgó-világbajnokság némileg kompenzálta a rossz idő miatti visszaesést.
Bors Kata úgy látja, a magyar fogyasztók szeretik és keresik a prémiumsörmárkákat, a hazai és import-sörkülönlegességeket, amit üdvözölnek, hiszen évek óta azon dolgoznak, hogy megismertessék és megszerettessék az igényes, minőségi sörválasztékot. Az utóbbi időben számos nagy sörgyártó jött ki innovatív termékkel, erősebb komlózású, karakteresebb sörök jelentek meg a piacon. A prémiumsörökön kívül az idei szezon egyértelmű győztesei a radlerek és az ízesített sörök, amelyek csaknem 20 százalékos növekedést könyveltek el mind értékben, mind volumenben, emellett az alkoholmentes sörök eladása nőtt nagymértékben.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.