A mennyiségben 6,2 millió hektoliteres, értékben pedig mintegy 150 milliárd forintos magyar sörpiac több mint 95 százalékát kitevő nagy sörgyárak idejében felismerték, hogy innovatív termékekkel kell szélesíteniük a kínálatot versenyképességük megőrzése érdekében. A kedvező gazdasági környezet generálta fogyasztásbővülés mellett a kisüzemi főzdék fűtötte söripari forradalomra adott termékfejlesztési válaszok is hozzájárultak, hogy a Heineken Hungária, a Dreher és a Borsodi is megszilárdította pénzügyi helyzetét. Ma már nemcsak a kézműves sörfőzők tartanak készleten erősebb komlózású, karakteresebb söröket, hanem a radlerek, az ízesített és az alkoholmentes termékek növekvő népszerűségét is meglovagolták a gyártók.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint az idén is megmaradt a piac lendülete: az első fél évben 3,6 százalékos növekedést mértek.
A Heineken tavaly 3 százalékkal 53,9 milliárd forintra növelte az árbevételét, miközben adózott eredménye a 2016-os 400 millió forintos veszteség után már 170 milliós nyereségről árulkodik. Az innovációban élen járó soproni sörgyár ráadásul az otthoni sörfőzőket is aktivizálta a Soproni Óvatos Duhaj termékcsalád bővítéséhez: egy sörverseny keretében csütörtökön választja ki azt a legfeljebb 5,5 százalékos alkoholtartalmú porter sört, amelyet nagyüzemi mennyiségben kezd gyártani.
Ez az egyik legzamatosabb felső erjesztésű fajta, íze felelevenítheti az étcsokoládét, a kávébabot, de még a sült almát is. A Heineken emellett a radlerek iránti megnövekedett keresletre is reagált, tavasszal vezette be a meggyes és a bodzás ízesítést.
A Drehernél áprilistól márciusig tart az üzleti év, hivatalos adat még nincs, de a kőbányai vállalatnál lapunkkal azt közölték, náluk is 3 százalékkal nőtt a forgalom az egy évvel korábbi 53,9 milliárd forinthoz képest. Az Opten adatai szerint áprilistól decemberig, tehát kilenc hónap alatt is 140-ről 380 millióra kúszott fel a profit az előző 12 hónaphoz képest. A hétvégén tartandó 5. DreherFesztre több különlegességgel is készül a gyártó, egyebek mellett pasztőrözetlen tanksörváltozatban kínált Pale Ale-lel, karamellás vörös sörrel, testes, fűszeres IPA-val, a gyümölcsös sörök közül pedig trópusi mangó, illetve aszalt szilvás variánssal.
Bár kisebb szelet jut a piacból a Borsodinak, a bőcsi társaságnál volt leglátványosabb a bővülés tavaly:10 százalékkal 36,8 milliárd forintra ugrott az értékesítés, miközben a 2015-ben még csaknem 5,3 milliárdos veszteséget két év alatt 600 milliósra sikerült leszorítani.
A vállalat életében jelentős mérföldkő a Nitro, amely az ország első nitrogénnel dúsított világos söreként mutatkozott be, a Borsodi Mesterrel pedig a cég megfogalmazása szerint az elődök 45 évnyi sörfőző szakértelme előtt tisztelegnek. A gyár a következő három évben több lépésben újítja meg palackozórészlegét, a beruházás első fázisaként a gépsoron 28 éve üzemelő palackfejtőgépet cserélték le.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.