A Toyota 500 millió dollárt fektet az Uberbe, és a két cég megállapodott az önvezető autók közös fejlesztésében is – jelentették be hétfőn. A megállapodás illeszkedik az Uber új stratégiájába, miszerint a kompetens cégek összefogásával előrébb lehet jutni a technológiai versenyben, mint egyedül próbálkozva. A cég egy éve kinevezett vezérigazgatója, Dara Khosrowshahi által kidolgozott stratégia végre kimozdítja az Ubert abból a kátyúból, amelybe a márciusi arizonai halálos gázolás következtében jutott. A baleset után ugyanis a társaság eltávolította a robotautóit az utakról, és bezárta a tesztpályáját is.
A tervek szerint az Uber saját technológiáját a Toyota Guardian-rendszerével fogja kombinálni. Ez bizonyos automatizált biztonsági funkciókat kínál, mint például a sávtartás, de nem teszi lehetővé, hogy a jármű teljesen önállóan haladjon. A kombinált technológiát a Toyota Sienna típusú mikrobuszokba fogják beépíteni, amelyeket az Uber fuvarmegosztó hálózatában üzemeltetnek 2021-től.
A két cég így jutna közelebb fő céljához, az önvezető autók sorozatgyártásához.
Jeff Miller, az amerikai cég üzletfejlesztési igazgatója szerint a következő lépés az lesz, hogy a kész technológia licencét eladják az autógyártó cégeknek, és a hasznosításba bevonnak egy másik céget is, amely a flotta tulajdonosaként a karbantartásért felel. A Toyota eddig óvatosan viszonyult a teljesen önvezető autókhoz, inkább a már említett Guardian-technológiát részesítette előnyben. Újabban viszont beszállt a kutatásba, és azt tervezi, hogy 2020-ig megkezdi az elektromos önvezető autók tesztelését.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.