A SUV és a pick-up kategóriák népszerűségének jóvoltából 1 százalékkal növekedett az eladás idén január és augusztus között az amerikai autópiacon a tavalyi hasonló adattal összevetve
– olvasható a MarkLines honlapon megjelent iparági gyorsjelentésben. A bővülés százalékosan nem tűnik soknak, ám a számokra lefordítva ez 113 ezerrel több értékesített járművet jelent az első nyolc hónapban.
Tavaly ugyaneddig 11,35 millió darab autót vásároltak, idén pedig 11,46 milliót.
A növekedés egyértelműen az említett két kategória közkedveltségének tudható be, hisz a személygépkocsik eladási mutatói minden túlzás nélkül padlót fogtak.
A 2017-es augusztusi indexekhez viszonyítva 17 százalékos mínuszban álltak 2018. augusztus végén. A két év január–augusztusi periódusának egymás mellé állítása kapcsán se lehetnek büszkék, ez 13 százalékos esést mutat.
Mindehhez képest a SUV-ok és a pick-up típusú járművek kilőttek, s az augusztusi bázison 10 százalék körüli pluszt hoztak össze. A nagyobb teljesítményű városi terepjárók felfutása azért is meglepő, mert az USA-ban mind az üzemanyagárak, mind az autóhitel-kamatok emelkedtek.
Érdekes kép rajzolódik ki az egyes gyártók amerikai eredményeiből. A Volkswagen konszern idén eddig 7 százalékos növekedést ért el a piacon, s már 236 ezer eladott autónál jár. A tekintélyes növekedés motorja az új Jetta, amely a csoport legfontosabb terméke az Egyesült Államokban: csak augusztusban 10 ezer darab talált belőle gazdára.
A Golf-széria is szépen teljesít, ahogy a VW SUV szegmensében versenyző Atlas és a Tiguan is. Jó hír a wolfsburgiaknak, hogy az Audi leányvállalat 5 százalék feletti bővülést ért el a nyár végén. Ám az már szomorú fejlemény, hogy a szintén VW-érdekeltségű Porsche 13 százalékos eséssel zárt. A német bánatot fokozzák a Daimler csoport számai, amelyek ötödével zuhantak be, illetve a bajor BMW is 1,5 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni.
Eközben az olasz Fiat-Chrysler 10 százalékkal, az amerikai Ford és a japán Nissan pedig 4-4 százalékkal több új autót engedett az utakra. A szintén japán Toyota 2 százalékos elmaradásban van, ellenben az USA-piacvezető General Motors a becsült adatok szerint csaknem 3 százalékos növekedést tud felmutatni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.