BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sportosra vette a figurát a Nike

A Nike tízmilliárd dolláros forgalma és egymilliárdos profitja sem volt elég meggyőző a befektetők számára, találtak olyan adatokat, amelybe beleköthettek. Az árfolyamgyengülés ellenére a cég továbbra is prosperál.

Forgalmát és nyereségét is két számjegyű mértékben növelte a Nike az augusztus végén zárult negyedévben, felülmúlva az elemzői várakozásokat, ennek ellenére 4 százalékkal gyengült a globális piacvezető sportszergyártó óriás árfolyama a gyorsjelentés publikálása után.

Egyetlen gyengébb adat, a 43,7-ről 44,2 százalékra növelt haszonkulcs szomorította el a telhetetlen befektetőket, s noha ez éppen egybeesett a Thomson Reuters elemzői konszenzusával, a friss nyereségadatok láttán már úgy ítélték meg, ez az 50 bázispontos plusz kevés a Nike-tól.

A cég a marzsnövekedést a magasabb fogyasztói árak számlájára írja, hozzátéve, hogy az áremeléseikből származó pluszbevétel ellensúlyozni tudta az értékesítési költségek megugrásából származó többletkiadásokat.

Fotó: AFP

A Nike megerősítette az üzleti tervében szereplő profitkilátásokat, ami szintén nem tetszett a pozitív korrekcióra számító befektetőknek. A cég jelezte, hogy a folyó negyedévben is 50 bázispontos marzsbővülést vár, 10 százalékos forgalomnövekedés mellett – írja a Reuters. Ez meglehetősen konzervatív felfogást takar, azt figyelembe véve, hogy a cég nagy megütközést és szélsőséges reakciókat kiváltó új kampánya piaci becslések szerint csak az Egyesült Államokban 61 százalékkal dobta meg a forgalmat.

Az amerikai himnuszt a feketéket érő diszkriminációra, rasszista támadásokra válaszul féltérdre ereszkedve hallgató Colin Kaepernick amerikaifutball-játékos reklámarcként való szerepeltetése tehát eddig hatalmas sikert hozott,

jóllehet maga Donald Trump is felszólalt a Nike ellen, kétségbe vonva Kaepernick hazafias érzelmeit. A botrány után a hátvéd elveszítette állását, és egészen eddig az NFL-liga egyetlen csapatától sem számíthatott szerződésre.

A vele indított őszi kampány, a kosárlabda- (NBA) és az amerikaifutball-szezon nyitányához kötődő magas marketingkiadások, valamint a Nike digitális platformjának a fejlesztése ugyanakkor 10-13 százalékos költségnövekedést okoz majd a mostani negyedévben.

A lezárt negyedévben a reklám- és promóciós kiadások 13 százalékkal nőttek, és 964 millió dollárt vittek el. Volt miből, hiszen júniustól augusztus végéig a sportszergyártó az egy évvel korábbinál 9,7 százalékkal magasabb, 9,95 milliárd dolláros bevételt ért el, miközben adózott eredménye 15 százalékkal, 1,09 milliárd dollárra gyarapodott. Az utóbbi adat részvényenként 67 centes profitot (EPS) jelent, szemben a 63 centnél, illetve a forgalmat illetően 9,94 milliárdnál leragadt elemzői várakozásokkal. Különösen az amerikai forgalom 6 százalékos bővülését könyvelik el sikerként, amihez nagyban hozzájárult az online eladások felfutása. Ezzel vége szakadt a három negyedéven át tartó csökkenő trendnek, amit az Adidas és az Under Armour előretörése váltott ki.

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.