A férfiak ugyanekkor 78,2 százalékban szerepeltek, ez négyötödös többséget jelent a javukra a közlemény szerint.
A hírműsorok társadalmi sokszínűségét – az egyes társadalmi, gazdasági és etnikai csoportok reprezentációját – vizsgáló, 2018 első félévére vonatkozó hatósági tanulmányból az is kiderült, hogy az érintett csoportok együttes megjelenésének aránya 15,3 százalék volt, ami 4 százalékpontos csökkenést jelent az előző félévhez képest.
Az elemzett kategóriákon belül az elmúlt évekhez hasonlóan a gazdaság szereplői jelentek meg leggyakrabban, összesen 38,6 százalékban.
Mint írták, jelentős médiafelülethez, 27,4 százalékhoz jutottak az inaktív társadalmi csoportok. Közülük ezúttal is a fiatalok (53,1 százalék) és a nyugdíjasok (45,1 százalék) szerepeltek a legtöbbet.
A korábbi 16-ról 21,8 százalékra nőtt a civil szervezetek reprezentációja, ezen belül 52,8 százalékkal továbbra is az országos szervezetek domináltak. Az összesített egyházi adatok alapján pedig ismét a Magyar Katolikus Egyház képviselői szerepeltek a legtöbbször, 49,9 százalékban – tudatta az NMHH.
Kitért arra is, a kisebbségi szereplők 2,2 százalékos arányban jelentek meg a vizsgált műsorokban, ami megfelel a korábbi időszakok átlagának. Közülük a határon túli magyarok 40,4 százalékkal és a romák 33,3 százalékkal álltak az élen – fűzték hozzá.
Közölték, a fogyatékkal élők megjelenése minden műsortípusnál elenyésző volt, összességében 0,2 százalék, azaz ez a társadalmi csoport a médiafogyasztók számára továbbra is gyakorlatilag „láthatatlan” maradt.
A vizsgálat az M1, a Duna TV, a TV2, az RTL Klub, a Hír TV és az Echo TV híradóira, az ATV Híradó és Egyenes beszéd, továbbá a Kossuth Rádió 180 perc, Déli és Esti Krónika című műsorszámaira terjedt ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.