Az Interbrand olyan szempontok alapján rangsorolta a cégeket, mint a pénzügyi teljesítmény és márkaérték.
Az első helyen az Apple található, amely értéke 214 milliárd dollárt tesz ki, és ez volt az első olyan cég, amelyik a világon először lépte át az 1 ezer milliárd dolláros határt.
Az Apple és a Google egyébként továbbra is tartja jó pozícióját, immáron hat egymást követő évben foglalják el a lista első két helyét. Idén a Facebook a kilencedik helyre csúszott vissza, miután öt évig a leggyorsabban növekvő márka volt. Mindeközben a tavaly top 100-as Tesla idén lecsúszott a listáról.
Charles Trevail, az Interbrand ügyvezető igazgatója szerint azok a legsikeresebbek márkák, amelyek képesek voltak reagálni az ügyfelek változó igényeire és elvárásaira. Az ügyvezető azzal folytatta, hogy
ma egy olyan világban élünk, ahol a fogyasztóknak több erejük van, mint valaha, a feltörekvő új vállalatok pedig saját márkájukat eddig még nem látott módon menedzselik. Az Amazon, a Spotify és a Netflix úttörők ebben az új érában: úgy szolgálják ki a fogyasztók elvárásait, hogy személyes igényeik szerint tudják használni ezeket a brandeket”.
„A Netflix bátor döntése 2012-ben – miszerint saját, eredeti tartalomgyártással szolgál – megdöbbentően sikeres lett, tőzsdei értéke már meghaladja a Disney-ét is, vagy egyéb másik streaming szolgáltatóét” – tette hozzá.
Az Amazon volt a leggyorsabban növekvő márka – 2018-ban 56 százalékkal növelte értékét az összeállítás szerint –, így úgy tűnik, bejött a „világ legügyfélközpontúbb vállalata akarunk lenni” mottó.
A listán új szereplő a Spotify (92.) és a Subaru (100.), visszatérő „vendég” pedig a Chanel (23.), a Hennessy (98.) és a Nintendo (99.).
A top 100-as cégek több mint fele öt szektorból érkezett: autóipar, technológia, pénzügyi szolgáltatók, luxusipar és FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek – a fogkrémektől egészen a zabpelyhekig).
Nézzük meg, hogy a 100-as listára mely szektorok adják pontosan a legtöbb szereplőt.
Szintén sok sikeres vállalatot tud felmutatni a pénzügyi szolgáltatók kategóriája: a J.P. Morgan, a Goldman Sachs és a Citi viszi a pálmát, míg az alkoholgyártók közül a Budweiser és a Jack Daniels a húzónév.
A médiavállalatok versenyében továbbra is a Disney a listavezető, de a top 100-ba bekerült a Netflix, a Discovery és a Spotify is.
A 100-as ranglistán a technológiai szektor toronymagasan kiemelkedik, a 13 vállalat összértéke közel 732 milliárd dollárt tesz ki, míg az autóipar 16 szereplője 275 milliárd összértéket ad ki. Az összes többi ágazat egyike sem éri el a 200 milliárd dollárt.
A jelenlegi top 10-es vállalatok közül sokan már tíz esztendeje is kiváló pozícióban voltak. A Coca-Cola, a Microsoft és a Toyota már 2008-ban is az élmezőnyben szerepelt.
Érdekes, hogy a most listavezető Apple akkoriban még csak a 24. volt, míg a Google már a 10. Előbbi cég 24 százalékkal tudott nőni az előző évhez képest, míg a keresőóriásnál 43 százalékos növekedést számoltak.
A négy év kimaradás után a listára most visszakúszó Nintendo viszont még az előkelő 40. helyen szerepelt, és az olyan nagy márkák, mint a Marlboro, a Nokia vagy a Dell most már a kanyarban sincsenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.