Jövő év végén indul a Walt Disney új streamingszolgáltatása – jelentette be Bob Iger vezérigazgató a negyedéves eredmények ismertetésekor. Hozzátette, hogy az online csatorna a könnyen megjegyezhető, bár nem túl fantáziadús Disney+ nevet kapja. A hír nem túl meglepő, hiszen a cég már tavaly bejelentette, hogy 2019-ben az összes filmjét elhozza a Netflixtől, és ezután közvetlenül fogja eljuttatni kínálatát a nézőkhöz. A szolgáltatás célcsoportjaként a családi mozizás híveit jelölte meg a vezérigazgató. Lesz mit bemutatni, hiszen a Disney a közelmúltban 71,3 milliárd dollárért megvásárolta a Fox médiavállalatot, jelentősen növelve repertoárját.
A Disney+ azonban új műsorokat és filmeket is kínál majd, köztük eddig még nem látott Marvel és Star Wars sorozatokat. Lesznek animációs tartalmak és egész estés filmek is. Sokatmondó, hogy a Disney+ bemutatkozó honlapján a Pixar és a National Geographic logója is látható. A Disney másik streamingszolgáltatása, a sportműsorokat adó ESPN+ öt hónap alatt egymillió előfizetőig jutott. Bob Iger a CNBC-nek elmondta, hogy a Comcasttal és más partnerekkel együtt indított, szintén előfizetéses rendszerben működő Hulut is kiemelten kezelik a jövőben. A Fox-akvizícióval ebben a közös vállalatban is 60 százalékos többséghez jutott a Disney.
A Netflix eközben ázsiai – főként indiai – sorozatok indításával próbálja meghódítani a legnépesebb kontinenst – írja a Business Insider. Valóban érdekes, hogy a cég 130 millió fizető nézője között csupán 2 millió ázsiai van, de az új műsorok részben pótolhatják majd a Disney-filmek hiányát is.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.