A londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a Transport for London (TfL) és a brit főváros polgármestere, Sadiq Khan a múlt hét végén jelentette be, hogy száműzik az egészségtelen ételeket, cukros üdítőitalokat, édességeket és sós rágcsálnivalókat népszerűsítő reklámokat.
Ennek értelmében az élelmiszer- és italgyártók jövő februártól már csak az egészségesebb termékeiket hirdethetik a megállókban és a tömegközeledési eszközökön.
„A TfL hálózatán naponta 30 millió utat tesznek meg az emberek, ami azt jelenti, hogy az itteni hirdetési pontok óriási lehetőséget jelentenek a tápláló ételek és az egészséges életmód népszerűsítésére mind a gyerekek, mind a családtagjaik, gondviselőik körében” – fogalmazott a szervezet.
A bejelentést megelőzően egy felmérésből kiderült, hogy a londoniak 82 százaléka támogatja a korlátozást.
Twitter-bejegyzésében Khan azt írta, hogy az egészségtelen – vagyis erősen feldolgozott, magas zsiradék- cukor-, só- és kalóriatartalmú, kevés értékes tápanyagot tartalmazó – ételeket népszerűsítő reklámok tilalma csupán egy része az általa tervezett lépéseknek. A londoni polgármester ketyegő időzített bombához hasonlította a gyerekek elhízásának problémáját, amelynek legyőzéséhez szerinte szigorú intézkedésekre van szükség.
A TfL szerint egyre több bizonyíték támasztja alá, hogy a kevésbé egészséges ételek reklámjainak való kitettség növeli a túlsúly és az elhízás kockázatát a gyerekeknél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.